عنوان خبر: حفظ نظام از واجبات است
پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 23:04:31


نماینده ولی‌فقیه در گلستان :

کشف اسرار و تجسس در حریم شخصی افراد جرم و گناه است.



آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز در نخستین همایش علمی و پژوهشی حراست از منظر آموزه‌های دینی که در تالار فخرالدین اسعدگرگانی در حال برگزاری است اظهار داشت: بر اساس روایات و آیات قرآن تجسس در حریم شخصی افراد و حوزه مسائل شخصی فرد درست نیست و حرام است.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "خبرگزاری فارس" وی با اشاره به روایتی از رسول خدا(ص) ادامه داد: به دنبال مسائل شخصی مردم و مسائلی که در خفای آنها اتفاق می‌افتد نیفتید و اگر کسی به دنبال مسائل مخفی افراد بیافتد که آنها را فاش کند خداوند به دنبال اسرار او می‌افتد و او را فاش خواهد کرد.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: نزدیک‌ترین حالتی که انسان به کفر نزدیک می‌شود این است که انسان با کسی دوستی کند برای آنکه لغزش‌هایش را کشف کند و بخواهد آن را به رخش بکشد.

نورمفیدی بیان کرد: اینکه فرد در خانه‌اش چه کاری انجام می‌دهد به کسی مربوط نیست و جستجو در آن حرام است.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر حفظ نظام اسلامی در هر زمان و مکان و در هر حالتی یکی از واجبات است.

حفظ نظام از واجبات است

نورمفیدی متذکر شد: نظام اسلامی دشمنان داخلی و خارجی دارد که برای حفظ دستاوردهای مختلف نظام و برای حفظ آن از توطئه‌های دشمنان باید یک دستگاه نظارتی که مشرف به تمام مسائل و ناظر بر عملکردها و حرکت‌ها باشد در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.

وی گفت: در این بین حراست مسئولیت سنگین، ظریف و حساسی دارد و نیاز دارد کسی که در این مسئولیت فعالیت می‌کند دقت بالایی را داشته باشد و بر اساس دستورات الهی و مسائل شرعی عمل کند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: مسئولان حراست و فعالان در این عرصه باید از بین کسانی انتخاب شوند که راستگو و راست‌گفتار باشند.

نورمفیدی متذکر شد: نیروی حراست باید وفادار باشد، به نظام و انقلاب و علاقه‌مندی واقعی و عمیق داشته باشد.

وی بیان کرد: اصولا تا زمانی که هوای نفس در کار انسان وارد نشده است خداوند انسان را کمک می‌کند و فرد اگر حسد، بخل و هوای نفس را دخالت ندهد خداوند او را هدایت خواهد کرد.

نورمفیدی در پایان خطاب به مسئولان حراست ابراز داشت: نظارت شما در مسائل کاری افراد باشد تا در کار نیروها در دستگاه‌ها مشکلی وجود نداشته باشد نه اینکه در مسائل شخصی فرد برای یافتن موضوعی تجسس کنید.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5396.html )