عنوان خبر:راه اندازی سیستم پیامکی 110120برای ارائه تخلفات رانندگان
پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 23:04:41


رئیس پلیس راه استان گلستان :

طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند آغاز و تا 17 فروردین ادامه دارد که امسال در این طرح 400 نیروی راهور و 100 دستگاه خودرو فعال هستند.



سرهنگ علیرضا قدمی با اشاره به تعداد پاسگاه ها و ایستگاه های پلیس در جاده های استان ابراز داشت: در حال حاضر در جاده های استان 10 پاسگاه و شش ایستگاه پلیس فعال هستند که در ایام نوروز سه ایستگاه دیگرنیز راه اندازی می شود و همچنین 20 دستگاه دوربین به صورت شبانه روزی در جاده های استان فعال هستند.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "خبرگزاری مهر" وی با اشاره به تدابیر پلیس در ایام نوروز در جاده های استان بیان داشت: آشکارسازی نقاط حادثه خیز به کمک راه و شهرسازی به ویژه در راه های اصلی، فعال سازی تیم نامحسوس در جاده های استان، نصب تابلوهایی با رنگ فسفری برای رانندگان، برخورد شدید با تخلفات حادثه خیز به عنوان خط قرمزها و فعال سازی  تیم شبانه روزی تست سلامت رانندگان از جمله تدابیری است که پلیس راه در ایام نوروز در استان انجام می شود.

قدمی  افزود: همچنین یک تیم ویژه در تمامی پاسگاه های استان برای کنترل وضعیت سلامت رانندگان وسایل نقلیه به ویژه رانندگان اتوبوس راه اندازی می شود که ضمن گرفتن لیست مسافران، وضعیت سلامت رانندگان را از هر نظر مورد بررسی قرا می دهند.

رئیس پلیس راه استان افزود: در ایام نوروز یک گروه موتور سوار برای برخورد با موتور سیکلت های متخلف به ویژه در روزهای خاص همچون روز طبیعت راه اندازی می شود و در این ایام از سایر قسمت های نیروی انتظامی برای تقویت نیروها و تجهیزات راهداری استان کمک گرفته می شود.

راه اندازی سیستم پیامکی 110120برای ارائه تخلفات رانندگان توسط مسافران

وی از سیستم اطلاع رسانی پیامکی  تخلفات رانندگان برای مسافران خبر داد و خاطرنشان کرد: این سیستم پیامکی از هفته آینده در سراسر کشور راه اندازی می شود که مسافران به محض مشاهده تخلفی از راننده می توانند  تخلف این راننده را به صورت "شماره پلاک، محل تخلف، موضوع تخلف، وارد کردن کد تخلف، مقصد سفر" را به شماره 110120 ارسال کنند.

سرهنگ قدمی ادامه داد: این پیامک توسط سامانه به نزدیکترین کشت اعلام خواهد شد که به محض مشاهده راننده و ماشین مورد نظر با وی برخورد خواهد شد.

وی  افزود: همچنین برشور این سیستم پیامکی از هفته آینده بین تمامی مسافران توزیع خواهد شد تا اگر تخلفی را مشاهده کردند به ما گزارش دهند.

سرهنگ قدمی ضمن توصیه به رانندگان در ایام نوروز به رعایت نکات ایمنی تصریح داشت: مسافرانی که وارد استان می شوند سرعت مجاز را در بزرگراه ها و مناطق مسکونی رعایت کنند و و با توجه به اینکه آشنایی به جاده های استان ندارند به تبلوعا و علائم توجه بیشتری را داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه حرکت وسایل نقلیه کشاورزی در استن زیاد است خاطرنشان کرد: حرکت وسایل نقلیه کشاورزی  و موتورسواران در استان زیاد است و همچنین نسبت به حضور عابرین پیاده به خاطر نزدیکی مناطق مسکونی در جاده ها بیشتر توجه داشته باشند.

وی افزود: همچنین مسافران زمانی که از جاده های جنگلی عبور می کنند به حضور احشام  توجه بیشتری کنند و در این مناطق سرعت را کمتر کرده و توجه بیشتری به جلو داشته باشند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5398.html )