عنوان خبر:كسب مقام نخست علمي مديريت بحران گنبدكاووس در شرق گلستان
دوشنبه 10 آبان 1389 - 18:59:00


غلامعلي سوسرايي فرماندار گنبدكاووس ، دوره آموزش ستادي مديريت بحران استان تحت عنوان كارگاه آموزشي غدير را بسيار مفيد و موثر در ارتقا سطح آگاهي‌هاي مديران بحران شهرستان‎ها دانست و اظهار داشت: اين كارگاه توانست فهمي مشترك براي ارتقا تعاملات و آمادگي بيشتر در مراحل قبل از بحران، افزايش توانمندي در حين بحران و در مقابله با بحران فراهم كند.



وي با اشاره به هدف‌هاي محقق شده در مورد اين دوره آموزشي، نخستين زيبايي اين دوره را زيبايي معنوي به خاطر برگزاري اين دوره در نزديكي بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) بيان‎ كرد و افزود: زيبايي ديگر اين دوره وحدت بين نيروهاي لشكري، كشوري و قضايي بود.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس با اشاره به آيات و روايات گفت: بهترين مديران و سرپرستان كساني هستند كه نيروهاي متفرق را جمع مي‎كنند و بدترين مديران كساني هستند كه جمع خود را پراكنده كنند.
سوسرايي در همين مورد افزود: استاندار گلستان با احترام متقابلي كه در دستگاه‌هاي حوزه‎هاي استان برقرار كرده‌، موجب وحدت در اين حوزه شده است به طوري كه دستگاه‌هاي نظامي، انتظامي و قضايي نيز در اين دوره مشاركت فعال دارند و شرايط خوبي در استان فراهم آمده كه از اين فرصت بايد براي شتاب دادن توسعه استان گلستان استفاده كرد.
وي با تاكيد بر ادامه برگزاري اين كارگاه‌ها براي ارتقاي سطح توانمندي شوراي هماهنگي بحران استان با شهرستان‌ها و برگزاري حداقل يك دوره در سال اظهار داشت: اين كارگاه‎ها را مي‌توان در سطح شهرستان‌ها با تغييرات شكلي براي كاركنان عضو ستاد مديريت بحران شهرستان‌ها نيز برگزار كرد.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس خواستار تشكيل جلسات مشترك شوراي هماهنگي مديريت بحران استان با شوراهاي مديريت بحران شهرستان‌ها و پرداختن به تهديدات خاص شهرستان‌ها شد و افزود: اين جلسات مي‎تواند در مورد پيشگيري و آمادگي مقابله با بحران‌هايي با موضوعات خاص و احتمالي مثل سيل در كلاله، آتش‎سوزي در آزادشهر و زلزله در گنبدكاووس باشد.
در آخرين روز برگزاري اين دوره از اصغر رنجي رئيس بهزيستي گنبدكاووس، فريد عابدي، رئيس شبكه بهداشت و درمان گنبدكاووس، جواد تيموري، مديرآب منطقه‎اي گنبدكاووس به عنوان مديران فعال در كارگاه آموزشي غدير يك تقدير شد و در بخش مستندسازي نيز گنبدكاووس به همت اسماعيل رحيمي رتبه برتر را كسب كرد.
در اين دوره كارگاه آموزشي شوراي مديريت بحران آزادشهر در بخش سناريو و ارائه طرح، مينودشت در بخش نظم و انضباط و كلاله در بخش ورزش برتر شناخته شد.
اين دوره آموزش ستادي به همت اداره‏كل مديريت بحران استان گلستان در اردوگاه دانش‌آموزي مازندران در شهر مقدس مشهد برگزار شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-540.html )