عنوان خبر:موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان دغدغه اصلی جامعه است
پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 23:41:18


استاندار گلستان :

مدیریت استراتژیک یکی از ضرورت‌های مدیریت استان است و خارج از پازل نیروهای اجرایی یک مدیریت راهبردی باید شکل گیرد.



حسن صادقلو صبح امروز در نخستین همایش استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حال برگزاری است اظهار داشت: یکی از دلایلی که موضوع استان مجازی و استانداری مجازی در استان گلستان مطرح و پیگیری شد نیاز به این موضوع در جامعه برای تمام ابعاد اجتماعی آن است.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "خبرگزاری فارس" وی ادامه داد: پس از رای گرفتن من در هیئت دولت رئیس جمهور تاکید کرد که من استانداری می‌خواهم که توسعه‌محور باشد و این موضوع با دقت بر آمایش اساسی در راستای تحقق عدالت و حداقل عدالت نسبی شکل گیرد و در استان گلستان برای توسعه ظرفیت‌های مختلف و بالایی وجود دارد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: توسعه استان گلستان قبل از اینکه از نظر سخت‌افزاری باشد نیاز به توسعه نرم‌افزاری دارد.

صادقلو افزود: برای رسیدن به توسعه در استان مدیران استانی باید بدانند که مدیریت آنها در استان چگونه انجام می‌شود و اگر مدیری در این حوزه بی‌اطلاع باشد شرایط توسعه فراهم نخواهد شد.

وی تاکید کرد: برداشت من این است که مدیریت‌ها در استان بسیار متفرقه و در اندام جدا و بدون ارتباط ارگانیک و شرایط هم تراز انجام می‌شود.

صادقلو گفت: مدیریت استراتژیک یکی از ضرورت‌های مدیریت استان است و خارج از پازل نیروهای اجرایی یک مدیریت راهبردی باید شکل گیرد و به تبع این موضوع فکرهایی منتشر می‌شود که اهرمی از مدیریت مجازی شکل خواهد گرفت.

استاندار گلستان تصریح کرد: من مدیریتی که به صورت متفرقه انجام شود که مدیری نداند کجاست و با چه راهی می‌خواهد به توسعه برسد قبول ندارم.

وی با اشاره به سند 1404 و اهمیت این سند راهبردی افزود: برش این سند یعنی برنامه 5 ساله توسعه و دستورات مقام معظم رهبری نیز در خصوص اقتصاد مقاومتی به عنوان اسناد بالا دستی محسوب می‌شود که می‌توان با این اسناد افق‌های روشنی را تعیین کرده و به یک توسعه مناسب دست یافت.

صادقلو گفت: تعیین گام مدیریت استراتژیک تعیین افق و هدف مشخص است و من به عنوان مدیر استانی باید بر اساس برنامه پنج ساله و اسناد مذکور برنامه‌های خودم را به صورت استانی ترسیم و بر اساس آن عمل کنم.

استاندار گلستان اظهار داشت: در گام بعدی برای توسعه استان گلستان مدیر استانی باید بداند کجا قرار دارد و موضوعات مختلف را آسیب‌شناسی کرده و سپس به وسیله تعیین روش‌ها نقطه مقصد را مشخص و برای رسیدن به آن گام بردارد.

صادقلو گفت: استان و استانداری مجازی بستری مناسب و گام بلند برای رسیدن به اهداف توسعه است؛ امروز این نوع حرکت‌ها شاید به نظر یک حرکت لوکس تعبیر شود اما لوکس شناختن این حرکت خود یک آسیب است.

وی در ادامه با اشاره به آمار بیکاری در جامعه مهندسان بیان کرد: مگر می‌شود یک مهندس در کشور بیکار باشد؟ من بیکاری حتی یک مهندس را قبول ندارم.

صادقلو در پایان ابراز داشت: امروز موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان دغدغه اصلی جامعه است و من امروز باید اشتغال مردم و به خصوص فارغ‌التحصیلان، رونق و توسعه بخش‌های مختلف استان را در دستور کار داشته باشم که موضوع استان و استانداری مجازی با توجه به ظرفیت‌های موجود یک حرکت عظیم در این راه است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5408.html )