عنوان خبر:4000 كتاب درخواستي طرح كتاب من
دوشنبه 10 آبان 1389 - 19:00:28


مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي گلستان، آخرين آمار درخواست‌هاي طرح كتاب من در كتابخانه‌هاي عمومي استان را بيش از 4 هزار كتاب درخواستي اعلام كرد.



به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان، سيدحسين علوي با بيان اينكه كتابخانه‌هاي عمومي استان گلستان تجهيز مي‌شوند، اظهار داشت: اين تجهيزات شامل ملزومات كتابخانه‌اي و فنآوري اطلاعات است كه از محل اعتبارات تملك‌دارايي استاني تأمين شده است.
وي روند رو به رشد جذب اعتبارات تملك‌داراي در استان را گامي در توسعه و تجهيز كتابخانه‌ها دانست و اظهار اميدواري كرد: با عنايت پروردگار رشد چشم‌گيري در ميزان سرانه مطالعه استان ايجاد مي‌شود.
مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي گلستان كتابخانه‌هاي عمومي مشاركتي را بازوهاي كمكي اداره كل در ترويج فرهنگ مطالعه و توسعه منابع كتابخانه‌اي در استان دانست و تصريح كرد: كتابخانه‌هاي عمومي مشاركتي يكي از راه حل‌هاي همياري بين اين اداره كل و شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي است.
وي ايجاد كتابخانه‌هاي مشاركتي را بستر مناسبي براي توسعه فرهنگ مطالعه كتاب و سرانه كتابخواني بيان كرد و ادامه داد: اين امر در برخي از روستاها به صورت خودجوش صورت گرفته و شاهد فعاليت همگاني مردم در كتابخانه‌هاي روستاها هستيم.
علوي با اشاره به راه‌اندازي نرم‌افزار نمايه كتابداري كتابخانه عمومي جوان افزود: با توجه به تكميل مدارك كتابخانه‌هاي عمومي مشاركتي در استان و اختصاص كد به كتابخانه‌ها، سهميه تعلق گرفته به كتابخانه‌هاي مشاركتي به آنها تحويل داده مي‌شود.
مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي گلستان همچنين فضا و شرايط مكاني كتابخانه عمومي جوان را كه با همكاري سازمان ملي جوانان استان گلستان ايجاد شده را مناسب دانست و خاطرنشان كرد: معرفي آين كتابخانه به عموم شهروندان گرگاني در دستور كار رسانه‌اي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان قرار مي‌گيرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-541.html )