عنوان خبر:جنبش ممانعت از جنگ با خدا(ربا)+عکس
جمعه 23 اسفند 1392 - 20:54:49


جنبش ممانعت از جنگ با خدا :

«پول با ارزش متغير» در سطح تكنيكي اين جنگ قرار دارد. نظام بانك‌داري در سطح تاكتيك جاي گرفته...



نهضت سایبری مبارزه با ربا در سال ۱۳۸۶ توسط جمعی از دانشجویان ایجاد شد که با ایجاد گردهمایی‌هایی در شهر اراک و تبلیغات میدانی کار خود را شروع کرده بود. اما در همین حین بعضی از بانک‌ها که اصرار فراوانی بر مسکوت ماندن این قضیه داشتند با کارشکنی‌های علنی و غیرعلنی منجر به کندی روند این جنبش گردیدند. در نهایت با فراز و نشیب‌های بسیار و چندین بار هک شدن وب‌سایت‌، جنبش افول کرده و برای چند سالی مسکوت ماند.

جنبش ممانعت از جنگ با خدا


به گزارش گلستان نیوز به نقل از "مشرق" جنبش ممانعت از جنگ با خدا (ربا) در شهریور ماه ۱۳۹۱ در پی اظهارات حسن عباسی پیرامون «شورش علیه طمع» در سری کلاس‌های کلبه کرامت و اطلاع یافتن از فرمایش امام خامنه‌ای در مورد نظام‌سازی مبتنی بر اسلام که یکی از برکات آن حذف ربا و حل معضل بانک‌داری خواهد بود و همچنین اظهارنظر آیت الله جوادی آملی مبنی بر ربوی بودن بیش از ۸۰% اقتصاد در دیدار با رییس مجلس شکل گرفت. عقبه فكري و علمي اين جنبش در حوزه علمیه، آيت‌الله حائري شيرازي و در دانشگاه، حسن سبحاني است.


آیت الله جوادی آملی: 80 درصد مردم مرده‌اند!


این جنبش ابتدا با کمک جبهه وبلاگی غدیر به عنوان یک جنبش اعلام موجودیت کرده و پس از گسترش کار با تهیه وبلاگی برای جمع‌آوری مطالب بطور مستقل شروع به کار کرد. پس از جمع‌ آوری تمامی مواضع پیرامون این موضوع آن‌ها را در قالب یک کتاب 270 صفحه‌ای به چاپ رسانید. در ادامه با گسترش کار و آشنایی با نهضت سایبری ربا با این نهضت تجمیع شده و اکنون با امید بیشتری به کار خود ادامه می‌دهد.


آیت الله جوادی آملی: 80 درصد مردم مرده‌اند!


اين جنبش كه اكنون در وب‌سايت reba.ir به كار خود ادامه مي‌دهد، فعاليت‌هاي خود را در چند محور به شرح زير منتشر مي‌كند:

- اعلام مواضع علما و مراجع تقليد، اساتيد دانشگاه‌ها و مسئولين در قالب كتاب.

- آموزه‌هاي اسلامي كه آيات، احاديث و تفاسير مرتبط با موضوع ربا را در برمي‌گيرد.

- مركز پاسخ‌گويي كه به پرسش و پاسخ پيرامون مسئله بانك و ربا مي‌پردازد.

- بخش مقالات كه به صورت علمي و فقهي به تحليل مسئله و ارائه راه‌كار براي رفع بانك‌داري ربوي پرداخته است.

- و چند رسانه‌اي که اين بخش با طراحي و تولید پوستر، فيلم، انيميشن و كليپ‌هاي ويدئويي، محصولات جنبش را به صورت مصور ارائه مي‌دهد.

اين جنبش در نهايت با تكيه بر دانش دكترينولوژي، مسئله بانك‌داري ربوي را به اين صورت مورد تجزيه و تحليل قرار مي‌دهد:

«پول با ارزش متغير» در سطح تكنيكي اين جنگ قرار دارد. نظام بانك‌داري در سطح تاكتيك جاي گرفته. و عمل‌كرد هر كشور نسبت مسئله بانك، ربا و وام در سطح استرات‍ژيك قرار مي‌گيرد. هم‌چنين در سطح سوپر استراتژيك، عمل‌كرد قدرت‌هاي اقتصادي در جهان كه كاملا نهادينه نیز شده است را مورد بررسي قرار داده است.

اين وب‌سايت در مسائلي چون كاركردهاي استراتژيك حرص و طمع ؛ و خمس و زكات و بيع و صندوق‌هاي قرض‌الحسنه و اقتصاد بركت‌مبنا و اقدام به ارائه طريق نموده است.

یکی دیگر از اقدامات این جنبش، راه‌‌اندازی زیرگروه «توابین ربا» است که در این بخش، افرادی که در گذشته از بانک، وامی با بازپرداخت بیش از 4% گرفته‌‌اند از عمل خود توبه نموده و به نوعی جنبشی علیه گرفتن وام و مقروض بودن به بانک‌ها را راه اندازی کرده‌اند.

وب‌گاه اين جنبش اخيرا نیز مورد حمله هکرها قرار گرفته است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5415.html )