عنوان خبر:کاهش شدید دما در گلستان
يكشنبه 10 فروردين 1393 - 18:04:44


مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان :

وزش باد شدید ، مواج شدن دریا ، برف در ارتفاعات و مناطق جنگلی ، مه در جاده‎ها و مناطق کوهستانی از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی است.


صادق علی مقدم  اظهار داشت: این تغییرات جوی به دلیل نفوذ یک سامانه بارشی پرفشار و توده هوای سرد روی خواهد داد.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "خبرگزاری فارس" وی خاطرنشان کرد: برآیند این تغییرات جوی علاوه بر کاهش شدید دما، افزایش ابر، بارندگی توام با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

* تداوم وضعیت ناپایدار جوی تا اواخر روز  سه‌شنبه هفته جاری

به گفته مقدم؛ وزش باد شدید ، مواج شدن دریا ، برف در ارتفاعات و مناطق جنگلی ، مه در جاده‎ها و مناطق کوهستانی از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی است.

وی ادامه داد: این وضعیت و کاهش دما تا روز سه شنبه این هفته به طور مداوم و پیوسته در استان فعال است.

مقدم اضافه کرد: انتظار می‎رود با خروج سامانه بارشی از اواخر روز سه شنبه ، وضعیت جوی استان به شرایط عادی و ثابت ماندن دما بازگردد.

وی با اشاره به تغییرات جوی هفته جاری اذعان داشت: بر اساس گزارش هواشناسی از چهارشنبه این هفته دمای استان افزایش خواهد یافت.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، از مسافران نوروزی به استان خواست برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنند که از امشب تا سه‎شنبه شب هفته جاری در نزدیکی دریا، جنگل، رودخانه‎ها و مناطق پرخطر گلستان سکونت نکنند.

مقدم تأکید کرد: مسافران نوروزی، در روزهای دوشنبه و سه شنبه، رفت‎ و‎ آمد در جاده‎های کوهستانی گلستان مانند محور خوش ییلاق، محور مواصلاتی استان گلستان و سمنان، پارک ملی گلستان، محور مواصلاتی گلستان به خراسان شمالی و رضوی را لغو کنند.

* آماده‌باش اعضای شورای هماهنگی مدیرت بحران گلستان در مواجهه با حوادث احتمالی

وی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی متذکر شد: در اخطاریه و اطلاعیه‌های ارسالی بر آمادگی تمامی دستگاه‌های عملیاتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای آمادگی لازم و مواجهه با حوادث احتمالی تأکید می‌شود.

مدیرکل مدیرت بحران استان گلستان تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‌رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود.

مقدم ادامه داد: کشیک مدیریت بحران و دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در ایام نوروز نیز برقرار است و آماده پاسخگویی به شهروندان گلستانی است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5426.html )