عنوان خبر:خطبه های نماز جمعه علی آباد کتول-1393/01/29
جمعه 29 فروردين 1393 - 23:40:56


حجت الاسلام موسوی امام جمعه علی آبادخطیب جمعه علی آباد کتول :

فرهنگ اقتصاد به ما می گوید که از هر راهی نمیتوان منابع مالی خود را افزایش دهیم و حق اسراف و هدر دادن سرمایه هایی که خداوند به ما عطا نموده است را نداریم.



حجت الاسلام والمسلمين موسوي در جمع شرکت کنندگان نماز عبادي-سياسي جمعه ي علي آباد کتول بعد از توصيه به رعايت تقوي الهي اظهار داشت: در شعاری که توسط مقام معظم رهبری در ابتدای سال مطرح گردید دو مطلب مهم نهفته بود؛ اولی اقتصاد و دیگری فرهنگ.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "وب سایت رسمی ستاد نماز جمعه علی آباد کتول" حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه تصریح نمود: همانگونه که ما آدمها از جسم و جان و بدن و روح شکل گرفته ایم و سلامت انسان در گرو رسیدگی به هر دوی آنهاست،‌ دین مبین اسلام هم پرداختن بیش از حد به یکی و غفلت از دیگری را محکوم مینماید و معتقد است بسیاری از نیازهای روحی در تامین نیازهای جسمی میسر خواهد شد.
ایشان همچنین بیان داشتند: جامعه هم از دو بعد مادی و معنوی تشکیل می شود و جامعه ای موفق است که به سوی هر دو رویکرد مساوی داشته باشد.همانطور که جامعه به اقتصاد، معیشت، و زندگی نیاز دارد و باید به این نیازها رسیدگی نماید باید به نیازهای معنوی انسان هم توجه داشته باشد.

خطیب نماز جمعه ی علی آباد کتول در ادامه فرمودند: نتیجه رسیدگی بیشتر به اقتصاد و غفلت از مسائل معنوی زندگی غربی است که با تمام ادعاهای پوچ و بی مفهومی که دارند شاید در ظاهر زندگی به توفیقاتی رسیده باشند اما در سیر مسائل معنوی و فضائل اخلاقی در حد بسیار پایینی قرار دارند.نمونه ای از این عقب افتادگی آنها میتواند این باشد که مسائل قبیح و بسیار زشت را به عنوان حقوق بشر مطرح مینمایند که این جز عقب افتادگی، بی فرهنگی و قرو رفتن در دنیای حیوانی چیز دیگری نخواهد بود.

ایشان در ادامه تصریح نمودند: در جامعه اسلامی افراط  و تفریط در هر دو بعد محکوم است و نظام اسلامی دو وظیفه عمده دارد؛ هم رسیدگی به معیشت مردم و هم رسیدگی به جنبه های معنوی جامعه و همراه کردن برای رسیدن به فضائل اخلاقی.البته ما در بحث اقتصاد با دو موضوع مواجه هستیم: اول اینکه چکار کنیم تا اقتصادمان شکوفا شده و رشد اقتصادی و توسعه داشته باشیم که این وظیفه ی علم اقتصاد است.دوم اینکه منظور ما از روشها و عملکردها در اقتصاد چیست و ما کلاٌ از اقتصاد چه می خواهیم؟ که البته فرهنگ اقتصادی در این زمینه باید پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه بیان داشتند: اقتصاد فرهنگ خاص خود را دارد.بحثی که مطرح است این است که ما در تعارض بین مسائل اقتصادی و فضائل اخلاقیمان کدام را اصل قرار دهیم.اگر مواجه با مسائل بین المللی اقتصاد را اصل قرار دهیم ، شرافتمان را زیر پا گذاشته ایم و اگر رویکردمان همان رویکرد امام راحل باشد می گوییم که ما فرزندان رمضانیم یعنی اینکه: با آنکه اقتصاد برایمان خیلی مهم است، در جایی که پای شرافتمان در میان باشد از آن نخواهیم گذشت.

حاج آقای موسوی همچنین فرمودند: فرهنگ اقتصاد به ما می گوید که از هر رهای نمیتوان منابع مالی خود را افزایش دهیم و حق اسراف و هدر دادن سرمایه هایی که خداوند به ما عطا نموده است را نداریم.تعارض فرهنگ غرب با این تفکر در این است که آنها حاضرند ملیونها نفر در سراسر جهان از گرسنگی بمیرند اما به نظام سرمایه داری ضربه ای وارد نشود.

خطیب نماز جمعه ی علی آباد کتول با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بیان داشتند: شخصیت والای این بانو تمامی عالم را تحت تاثیر قرار داده است و روز میلاد ایشان بعنوان روز زن و روز مادر نامگذاری شده است.نقش مادران و زحمتی که برای به ثمر رسیدن فرزندان میکشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بسیاری از توفیقات فرزندان حاصل زحمات والدین آنهاست.از اینرو میتوان گفت که همیشه روز مادر است و عزیزان باید توجه داشته باشند که نباید در این روز به یک قدردانی مختصر از مقام زن قناعت نمود، بلکه بانوان ما باید تلاش نموده و مشی و سبک زندگی خود را به زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها نزدیک نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ممانعت دولت آمریکا از ورود نماینده ی کشورمان در سازمان ملل را به این کشور محکوم نموده و گفت: طی توافق نامه ی آمریکا و سازمان ملل این دولت بعنوان میزبان این اجلاس حق ندارد قوانین داخلی خود را به کشورهای دیگر تحمیل نماید.این فرد که توسط ایران معرفی شده است، فردی شناخته شده با سفرهای بیشمار خارجی است و دولت آمریکا با بهانه های واهی مانع از ورود ایشان شده است.این نشان از این دارد که دولت آمریکا از انسانیت فاصله گرفته و به پیمانش پایبند نبوده و دیگر صلاحیت میزبانی سازمان ملل را ندارد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5440.html )