عنوان خبر:افزایش نزدیک 50 درصدی بارندگی در گلستان
يكشنبه 10 آبان 1394 - 22:35:00


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان :
میانگین بارندگی استان گلستان در مهرماه سال جاری و شروع سال آبی 95-94 در مقایسه با مهرماه سال گذشته بیش از 42 درصد افزایش داشته است.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، علی نظری با بیان اینکه بارندگی در این مدت نسبت به دوره شاخص درازمدت نیز 35 درصد افزایش نشان می‌دهد، اظهار کرد: بیشترین بارش مهرماه در محدوده شهرستان بندرگز با بیش از 91 میلی‌متر و کم‌ترین بارش در محدوده شهرستان گنبدکاووس با بیش از 37 میلی‌متر است و میزان بارندگی در محدوده شهرستان گرگان در این ماه 65 میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: جریان رودخانه‌ها در مدت مهرماه سال جاری، نسبت به دوره شاخص در حوزه قره‌سو حدود 72 درصد و در حوزه گرگان‌رود نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد اثر خشک‌سالی سال‌های گذشته همچنان باقی است.

نظری همچنین خاطرنشان کرد: ذخیره آبخوان‌های آزاد زیرزمینی استان گلستان نیز در مهرماه سال جاری در مقایسه با مهر سال گذشته بیش از 132 میلیون مترمکعب کاهش داشته است که در مقایسه با متوسط 24 سال گذشته بیش از 245 میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان و بارش‌هایی که تاکنون در سال آبی جاری رخ داده، کمی از کاهش روان‌آب‌ها کاسته و امید است که این بارش‌ها همچنان تداوم داشته باشد و شرایط خوبی برای استان ایجاد شود.

نظری در پایان با بیان اینکه بیش از 94 درصد از ظرفیت آبخوان‌های زیرزمینی در دست بهره‌برداری است، تصریح کرد: بهره‌برداران از این منابع، با رعایت نکات فنی که توسط کارشناسان آب منطقه‌ای و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط اعلام می‌شود می‌توانند سهمی مهم در حفاظت از این منابع ارزشمند داشته تا بدین ترتیب امکان بهره‌برداری مناسب برای آینده هم مقدور شود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5572.html )