عنوان خبر:رهبر معظم انقلاب در ديدار هزاران نفر از دانش‌آموزان: جمع محدودي در 13آبان88 بدنبال زنده كردن هيمنه‌امريكا بودند سال‌ها بعد توطئه نهفته در پشت فتنه88 مشخص خواهد شد
چهارشنبه 12 آبان 1389 - 20:59:29


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان، 13 آبان را نماد طمع ورزي آمريكا، وابستگي رژيم طاغوت، ايستادگي ايمان متكي به بصيرت، پيشقراولي نسل جوان در صحنه، و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابي دانستند و تاكيد كردند: امروز،‌ملت ايران، مصمم‌تر و قوي‌تر از هر زمان در حال حركت به سمت اهداف بلند و قله‌هاي سعادت است و در صف مقدم اين حركت عظيم، جوانان قرار دارند.



به گزارش رجانيوز ،در اين ديدار كه در آستانه سيزده آبان، روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و روز دانش‌آموز، برگزار شد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ، 13 آبان را نمادي بسيار مهم و داراي معاني و حقايق فراوان خواندند و افزودند: يكي از مناسبت‌هاي 13 آبان مربوط به سخنراني امام خميني(ره) در سال 1343 در قم و در اعتراض به تصويب قانون ظالمانه مصونيت قضايي اتباع آمريكايي در مجلس آن زمان و سپس دستگيري و تبعيد امام(ره) بود كه در واقع امام بزرگوار با فرياد حق طلبانه خود از مصالح، منافع و شرف ملت ايران دفاع كردند.

ايشان اين حادثه را نماد طمع‌ورزي آمريكا و روح تعدي استكبار نسبت به ملت‌ها از جمله ملت ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: اين موضوع همواره بايد در حافظه تاريخي ملت ايران به ويژه جوانان باقي بماند كه آمريكا هيچ گاه به دنبال روابط عادي با كشورها نيست، بلكه خواهان روابطي از نوع ارباب- رعيتي و غارت منافع ملت‌ها است و اگر در مقابل او ايستادگي نشوند، تا لگدمال كردن شرف يك ملت نيز پيشروي خواهد كرد.

رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري سخنان به ظاهر دوستانه روساي جمهور آمريكا در دوره‌هاي مختلف، افزودند: اگرچه اين سخنان در ظاهر، نرم است، اما در باطن، همان پنجه چدني در زير دستكش مخملي است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ايمان همراه با بصيرت را دومين حقيقت 13 آبان دانستند و تاكيد كردند: فرياد امام خميني(ره) در سال 1343 ،‌پاكيزه‌ترين فريادها و برخاسته از احساس ديني و عرق مسلماني، و متكي بر حمايت عمومي مردم بود كه نتيجه آن چهارده سال بعد در پيروزي انقلاب اسلامي آشكار شد.

ايشان با اشاره به اقدام مزدوران رژيم طاغوت در كشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 ، افزودند: با توجه به اين واقعه، 13 آبان نماد حضور نسل جوان در ميدان و پيشگامي آن در صحنه است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيش قدمي دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، آن را ناشي از احساس تعهد، روحيه انقلابي و بصيرت آنان دانستند و خاطرنشان كردند: امروز نيز دانش آموزان از پيش قدم‌ترين قشرها هستند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي هم چنين با يادآوري اقدام شجاعانه جوانان دانشجو در تسخير لانه جاسوسي آمريكا در 13 آبان سال 1358 ، افزودند: اين اقدام، نماد شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابي در مقابله هيمنه آمريكاست، زيرا تسخير لانه جاسوسي قدرت آمريكا را كه در آن زمان، بسيار پرهيمنه بود، متزلزل كرد و آمريكا را به زانو در آورد.

ايشان معاني و حقايق نهفته در مناسبت‌هاي 13 آبان را بزرگ و مهم خواندند و خاطرنشان كردند: با تامل در اين حقايق مي‌توان متوجه شد كه آن جمعيت محدودي كه در 13 ابان سال گذشته، در خيابان هاي تهران بر ضد اين مناسبت شعار دادند،‌ در واقع بدنبال زنده كردن هيمنه آمريكا، پنهان كردن سلطه طلبي آن و زير سوال بردن حركت عظيم ملت ايران در مقابل ظلم بزرگ آمريكا بودند كه البته شكست خوردند.

رهبر انقلاب اسلامي با توصيه موكد جوانان به افزايش بصيرت و تامل در وقايع افزودند: به لطف خداوند، امروز جوانان در ميدان هاي سياسي، اقتصادي، علمي و فناوري حضوري پرنشاط، تاثير گذار و همراه با بصيرت دارند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، شكست فتنه سال 88 را نمونه بارزي از حضور تاثيرگذار و هوشمندانه جوانان ارزيابي و تاكيد كردند: فتنه سال گذشته كه فتنه بزرگي بود و سال ها بعد مشخص خواهد شد كه چه توطئه خطرناكي در پشت آن نهفته بود، به همت حضور پيشگامانه جوانان در صحنه، شكست خورد.

ايشان با تاكيد بر اين‌كه صحنه گردانان اصلي فتنه سال 88 در طراحي پيچيده خود، به دنبال تسخير ايران بودند، افزودند: در اين ميان، عوامل فتنه كه اكثر آنها ندانسته وارد اين ماجرا شده بودند، بدون آنكه خود متوجه باشند، در جهت اهداف طراحان اصلي حركت مي‌كردند واين موضوع نيازمند تحليل‌هاي دقيق روان‌شناختي است كه چگونه عده‌اي ، ندانسته به دشمن كمك كردند.

رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر لزوم حفظ هوشياري و حضور جوانان در صحنه، خاطرنشان كردند: امروز ملت ايران، قوي‌تر از هر زمان ديگر است و در مقابل، دشمنان او، ضعيف‌تر و منفورتر از هر زماني هستند اما هيچ گاه نبايد از كيد و طراحي دشمن غافل شد.

حضرت آيت‌الله خامنه اي با اشاره به پيشرفت‌هاي برجسته علمي، فناوري ، سياسي و عمران و آباداني در كشور، و حركت شتابان ملت ايران به سمت قله‌هاي كمال، افزودند: امروز سراسر كشور، كارگاه بزرگ كار و تلاش، و خدمت به مردم است و ملت ايران با تكيه بر نيروي انساني غني و با استعداد، و مديران دلسوز و كارآمد، در بسياري از عرصه‌ها به خوداتكايي رسيده است.

ايشان تاكيد كردند: جوانان به عنوان موتوراين حركت عظيم، در كنار تجربه و كارآزمودگي مديران، زمينه ساز افتخارات روز افزون براي كشور هستند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-559.html )