عنوان خبر:حفاظت از منابع طبيعي تكليف الهي است
چهارشنبه 12 آبان 1389 - 21:06:20


نماينده ولي فقيه در استان گلستان گفت: جامعه‌اي كه در آن آباداني نباشد مرده است، لذا اين تكليف الهي بر همگان روشن است و حفاظت از منابع طبيعي از بديهيات دين مبين اسلام است.



آيت‌الله سيدكاظم نورمفيدي شامگاه سه‌شنبه در گردهمايي مسئولان دفاتر نمايندگي ولي فقيه در ادارات كل منابع طبيعي كشور در ارتباط با ترويج فرهنگ حفاظت از منابع طبيعي در جامعه اظهار داشت: با مراجعه به منابع اسلامي متوجه عمق نگاه اسلام به اين بعد از زندگي بشري مي‌شويد.
به گفته وي هرچه علم پيشرفت كند نه تنها غباري بر چهره اسلام نمي‌نشيند بلكه چنانچه غباري باشد نيز زدوده مي‌شود.
نماينده ولي فقيه در استان گلستان با اشاره به توجه ويژه اسلام به بحث منابع طبيعي افزود: آيات شريفه زمين را به عنوان مادر اصلي و منشأ انسان معرفي مي‌كند و اين امر حاكي از آن است كه اشرف مخلوقات نيز از زمين و خاك پيدا شده است.
آيت‌الله نورمفيدي با استناد به قرآن كريم يادآور شد: خداوند آباداني در زمين را بر دوش انسان نهاده است و تمدن مادي هر‌چه رو به جلو حركت كند ولي توأم با آباداني معنوي نباشد به نابودي منتهي مي‌شود.
به عقيده وي جامعه‌اي كه در آن ظلم رواج يابد، آباد نيست از اين رو ما مكلف هستيم به دنبال آباداني پيرامون خود باشيم و اين امر ميسر نمي‌شود مگر با وجود مصلحي كه آباداني را به معناي واقعي در جامعه حاكم كند.
امام جمعه گرگان از علما و روحانيون تقاضا كرد تنها به مسئوليت خويش در حوزه نماز و موعظه اكتفا نكنند و از راه ورود به فرهنگ ديني به طرح مسائل مرتبط بپردازند.
آيت‌الله نورمفيدي تصريح كرد: چنانچه خواستگاه امور دين باشد فرهنگ مطلوب با شتاب بيشتري در جامعه جا مي‌گيرد.
نماينده ولي فقيه در استان گلستان از حفظ نعمت‌هاي خداوند به عنوان تكليف شرعي ياد كرد كه به انسان‌ها تفويض شده و چنانچه در اين امر كوتاهي كنند جرم و گناه محسوب مي‌شود.
گردهمايي مسئولان دفاتر نمايندگي ولي فقيه در ادارات كل منابع طبيعي كشور تا فردا ادامه مي‌يابد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-560.html )