عنوان خبر:ادعاهاي ارزشي و آموزه‌هاي ديني بايد تبديل به رفتار شود
جمعه 12 آذر 1389 - 21:14:10


معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان گفت: ادعاهاي ارزشي و افكار ارزشي و آموزه‌هاي ديني را تبديل به رفتار كنيم.



به نقل از روابط عمومي استانداري گلستان، عليرضا جمشيدي در كارگروه تخصصي امور اجتماعي و فرهنگي استان با اشاره به اهميت مسائل اجتماعي و فرهنگي اظهار داشت: مباحث فرهنگي پيشاني نوراني و انديشمند هر نظام اجتماعي است.
وي افزود: اگر يك تدبير مدبر و انديشمند وجود نداشته باشد نمي‌تواند نظام اجتماعي را كه همچون جسم است، مديريت كند.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان ادامه داد: براساس سنت الهي انسان‌ها نتيجه دسترنج خود را مي‌بينند و از آن بهره مي‌برند چرا كه زندگي مبتني برفكر و انديشه برتر معنا پيدا مي‌كند و در غير اين صورت زندگي مادي و دنيوي بوده و ارزشمند نيست.
جمشيدي خاطرنشان كرد: انديشه برتر، انديشه‌اي مبتني بر طرح و برنامه است و زندگي بدون تدبير فاقد هرگونه ارزش است.
وي اظهار داشت: ادعاهاي ارزشي اگر در نظريه‌پردازي بماند، جامعه مديريت نخواهد شد و بايد ادعاهاي ارزشي و افكار ارزشي و آموزه‌هاي ديني را تبديل به رفتار كنيم.
رئيس كارگروه تخصصي امور اجتماعي و فرهنگي با توجه به اهميت مهندسي فرهنگي تصريح كرد: در بحث فرهنگ اگر ما منفعل باشيم زندگي ما روزمره مي‌شود، از اين رو بايد در مقابل شبهات، بزهكاري‌ها و عادت‌هاي غلط با نگاه درمان‌گرايانه گام برداريم و تلاش كنيم.
جمشيدي خاطرنشان كرد: ما نبايد منتظر بيماري باشيم بلكه براي پيشگيري بايد تلاش كنيم.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان ضمن توجه اعضا كارگروه به تقويت محورهاي مهم در بخش‌هاي دانشجويي-دانش‌آموزي و ورزشكاران و ساير اقشار و گروه‌ها، اظهار داشت: همه گروه‌ها نياز به مديريت دارند و براي مديريت، انديشه برتر مي‌خواهد و انديشه برتر بايد تبديل به طرح و برنامه بشود.
وي تأكيد كرد: ما بايد برنامه محور باشيم و اجرا كنيم ‌و بر برنامه‌ها نيز نظارت داشته باشيم.
جمشيدي در خصوص اهميت وظايف كارگروه نيز اظهار داشت: اين كارگروه كارگروه راهبردي است و تركيبي از افراد و انديشه‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي است كه با راهبري موضوعات فرهنگي و اجتماعي بايد مصوبات جلسات كارساز و پيشگيرانه باشد.
وي همچنين بر ضرورت انطباق برنامه‌هاي سفر با محورهاي 9‌گانه و بندهاي ذيل آن، عدم توجه به برنامه‌هاي جاري و روزمره در برنامه‌هاي سفر و توجه به برنامه هاي هوشمندانه و ماندگار، ضرورت تشكيل هيئت نظارتي براي نظارت برپيشرفت كار، انطباق با قوانين و آيين‌نامه‌ها و دقت و درستي برنامه‌ها، ضرورت تشويق دستگاه‌هاي اجرايي كه در هزينه كردن اعتبارات موفق بوده‌اند و ... تاكيد كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-568.html )