عنوان خبر:مسائل زنان جهان اسلام بايد با نسخه شفا بخش اسلام برطرف شود
جمعه 12 آذر 1389 - 21:15:20


نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: زنان جامعه اسلامي براي رفع مسائل و مشكلات خود نيازي به نسخه‌هاي غيرشفابخش دنياي غرب نداشته و تنها متكي به اصول و نسخه‌هاي شفابخش اسلام است.



لاله افتخاري صبح امروز در كنگره تبيين جايگاه زن در نظام اسلامي استان گلستان اظهار داشت: برگزاري همايش و كنگره‌هاي علمي در جهت تبيين جايگاه زن در نظام اسلامي دل دوستان را شاد و دشمنان را نگران و غم‌زده خواهد كرد.
وي با اشاره به تلاش‌هاي دفتر بانوان مجمع تقريب مذاهب اسلامي براي برگزاري كنگره تصريح كرد: اين دفتر در طول مدت كوتاهي كه از عمر آن مي‌گذرد سعي كرده است تا با توجه به نقشه دشمن براي بيگانه كردن زنان مسلمان با هويت و حقوق واقعي خود، سندي را درباره حقوق و مسئوليت‌هاي زن از نظر اسلام تدوين كند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: اين سند با توجه به نقش هاي مختلف زن در جامعه و تاكيدات مقام رهبري در حضور فعال زنان در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي و با استفاده از آموزه‌هاي ديني تدوين مي‌شود.
افتخاري تهيه اين سند را آشنايي زنان با حقوق و مسئوليت‌هاي خود از نظر اسلام عنوان كرد و افزود: در تدوين اين سند تلاش شده است تا مصوبات اعلاميه جهاني حقوق بشر اسلامي و همه بيانيه‌هاي مجامع جهاني اسلامي مورد توجه قرار گرفته و مسائل شيعه و سني توامان در آن لحاظ شود.
وي با تاكيد بر اينكه مواد اين سند وجهي جهان شمول دارد يادآور شد: اين سند حتي براي زنان غيرمسلمان جهان نيز قابل استفاده خواهد بود.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در راستاي تحقق، تبيين و نهادينه كردن اين سند در جامعه اسلامي تلاش كرديم هيئت‌هايي را به استان‌هاي مختلف به ويژه استان‌هايي كه اهل تسنن در آن زندگي مي‌كنند اعزام و همايش‌هايي را در اين استان‌ها برگزار كنيم.
افتخاري با اشاره به برگزاري كنگره تبيين جايگاه زن در نظام اسلامي و اهيمت آن در ايجاد تقريب بين مذاهب اسلامي يادآور شد: زنان به عنوان تاثيرگذارترين و محوري‌ترين عنصر در خانواده و جامعه مهم‌ترين نقش را در ايجاد وحدت، همدلي و همگرايي بين مذاهب را دارند.
به گفته وي برگزاري اين همايش كمك شايان توجهي در شناسايي ظرفيت‌ها و توانمندي‌ها و مشكلات و ضعف‌هاي زنان جامعه اسلامي خواهد داشت.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-569.html )