عنوان خبر:سران گروه سبز دست به دامان آمریکا شدند
چهارشنبه 7 بهمن 1388 - 23:49:20


فاطمه حقیقت جو در مصاحبه با یک پایگاه خبری معارض، خواهان کمک های دولت آمریکا در بعد فنی و سایبری به جریان های مخالف حکومت در ایران شد.

جنگ نرم آمریکا علیه ایران که بعد از انتخابات ریاست جمهوری به شدت گسترش یافت و به همراهی دولت این کشور با سایت های اجتماعی نظیر فیس بوک و توئیتر انجامید، وارد مرحله جدیدی شده است.

پس از آنکه مرکز بررسی جرایم سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با کمک افراد متبحر و نیروی فنی خود توانست بسیاری از سایت های ضد ایرانی را شناسایی و منهدم کند، مخالفین نظام خواهان "کمک فنی" آمریکا به خود شدند.




در همین رابطه، فاطمه حقیقت جو، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم که از چند سال قبل به کشور آمریکا پناهنده شده است، طی مصاحبه ای با پایگاه خبری Inside Iran (نگاهی به ایران) که توسط سازمان سیا و همزمان با تنش های بعد از انتخابات در ایران راه اندازی شده است، از دولت آمریکا خواست در زمینه فنی و اینترنتی به مخالفین ایران کمک کند.

خانم حقیقت جو به همراه عطاالله مهاجرانی و محسن کدیور از مدیران اصلی سایت جنبش راه سبز هستند که علیه جمهوری اسلامی و در حمایت از فرقه سبز فعالیت می کنند.

این حامی آقای موسوی که از مدیران سایت "جرس" به شمار می رود، در پاسخ به سئوالی در رابطه با نحوه کمک های ایالات متحده به مخالفان حکومت ایران، "برقراری جریان های حمایتی در زمینه اینترنت" و "شبکه های ماهواره ای" را مهمترین خواسته این جریان عنوان کرد.

او همچنین با اشاره به اقدامات پیشتازانه پلیس ایران در شناسایی اغتشاشگران اینترنتی، از آمریکا خواست تا با کمک های امنیتی، از دسترسی ایران به اطلاعات افرادی که وب سایت یا شبکه های اینترنتی ضد ایرانی ایجاد می نمایند، جلوگیری کند.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، شبکه های اجتماعی اینترنتی نظیر "فیس بوک" و "توئیتر" و همچنین شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نظیر شبکه بی بی سی فارسی و صدای آمریکا، نقش پررنگی در دامن زدن به آشوب ها و تحریک اغتشاشگران داشتند.

جنگ اینترنتی و ایجاد شبکه های رادیو - تلویزیونی، مهمترین عوامل جنگ نرم آمریکا و اسرائیل بر علیه نظام ایران هستند. چند ماه قبل، مجلس سنای آمریکا، اختصاص 45 میلیون دلار بودجه تکمیلی سال 2010 این کشور برای حمایت از فعالیت های اینترنتی علیه ایران را تصویب کرد.

این اقدام دولت و مجلس آمریکا در حالی صورت گرفت که مسئولین نظام، بارها به بی نتیحه بودن این ولخرجی ها از سوی آمریکا اشاره کرده اند.

اخیرا و پس از تصویب این بودجه برای کمک به مخالفین ایران، رهبر معظم انقلاب، در واکنش به این اقدام، تصویب ده ها باره مبالغ هنگفت برای مقابله با ملت ایران را بی فایده خواندند.

گفتنی است که وزیر خارجه آمریکا طی ماه های پس از انتخابات، به شدت علاقه خود را برای جنگ سایبری و براندازی نرم، نشان داده و تیمی را مامور انجام فعالیت های سایبری نموده است.

طی سال های گذشته، سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) به طور مستقیم به حمایت مالی و خط دهی سایت های اینترنتی چون گذار، گویانیوز، پیک نت، روزآنلاین و اخیرا فیس بوک و تویتر پرداخته و برنامه ویژه ای را برای عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران از قبیل دروغ پردازی، سیاه نمایی و شبهه افکنی به اجرا گذاشته است.

البته سایت متعدد دیگری نیز به صورت غیر مستقیم با سازمان سیا ارتباط دارند.

منبع : شبكه ايران



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-57.html )