عنوان خبر:اصلاح نظام پرداخت يارانه‎ها آينده كشور را تضمين مي‌كند
شنبه 13 آذر 1389 - 23:33:58


فرماندار گنبد صبح امروز در جلسه تبيين هدفمندي يارانه‎ها كه با حضور كاركنان فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در اجراي قانون طرح تحول اقتصادي هفت موضوع دنبال مي‏شود كه يكي از موضوعات اصلاح روش پرداخت يارانه‎ها است.



وي هدف اصلي دولت از اجراي قانون هدفمندي يارانه‎ها را حمايت از اقشار ضعيف جامعه بيان كرد و گفت: هدفمندي يارانه‎ها يك جراحي بزرگ اقتصادي است كه براي درمان بيماري اقتصادي كشور اجرا مي‎شود و نسخه اين بيماري هم پيچيده شده است.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس تصريح كرد: با روند فعلي توزيع يارانه‌ها اين بيماري ممكن است به يك بيماري صعب‎العلاج اقتصادي تبديل شود چنانكه با اين شيوه توزيع تا پنج سال آينده درآمد كشور فقط پاسخگوي يارانه‎ها خواهد بود و با گذشت زمان كشور توانايي تامين اعتبار براي يارانه‏ها را هم نخواهد داشت.
وي اضافه كرد: با توجه به اينكه كشور ما وابسته به درآمد نفت است، پيش‌بيني مي‌شود تا 10 سال آينده نفتي براي صادرات نخواهيم داشت.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس با بيان اينكه با اطلاع‎رساني خوب و شفاف مسئولان ابهامات و شبهات مردم در مورد اين قانون رو به كاهش است، افزود: در اين كار ارزشمند همه ملت بايد همراهي كنند و با هدفمندي يارانه‎ها مسير دولت‌هاي آينده هموارتر مي‎شود.
وي با اشاره به اينكه هر ساله 110 هزار ميليارد تومان يارانه در كشور توزيع مي‎شود، خاطرنشان كرد؛ كه در 6 ماهه اول سال 85 ميليارد تومان فقط در شهرستان گنبدكاووس يارانه بنزين، گازوئيل، گاز و نان و نفت سفيد هزينه شده است در حالي كه كل اعتبارات عمراني اين شهرستان كمتر از 20 ميليارد تومان است كه اگر بخشي از اعتبارات يارانه‎ها به عمران شهرستان تخصيص مي‎يافت پروژه آبرساني فجر كه 96 روستا در انتظار آن هستند به سرعت به نتيجه مي‌رسيد.
سوسرايي يكي ديگر از هدف‌هاي مهم هدفمندي يارانه‎ها را اصلاح الگوي مصرف دانست و گفت: اجراي اين قانون اجتناب ناپذيراست.
وي همچنين عنوان كرد: اجراي اين قانون علاوه برخدمت به نسل حاضر خدمتي بزرگ به نسل‌هاي آينده بوده كه مسير مديريت كشور را براي دولت‌هاي بعدي نيز هموار مي‎كند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-581.html )