عنوان خبر:برگزاري همايش‌ تقريبي درشرق وجنوب كشور، اولويت مجمع تقريب مذاهب است
شنبه 13 آذر 1389 - 23:38:20


نماينده مجلس و مشاور دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي درگرگان گفت: برگزاري همايش هاي تقريبي در شرق و جنوب كشور اولويت مجمع تقريب مذاهب اسلامي مي باشد.



'لاله افتخاري' كه به منظور شركت در كنگره كوثر نبوت به استان گلستان سفر كرده است، روز شنبه با اشاره به اهداف اين كنگره علمي، اظهارداشت: هدف اصلي، آشنا ساختن بانوان مسلمان شيعه و سني و نخبگان جامعه زنان مسلمان مذاهب مختلف اسلامي با حقوق و مسئوليت‌هاي خود و همچنين نقشه‌هاي دشمنان قسم‌خورده اسلام است.
وي با اشاره به اينكه دفتر بانوان مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي توجه خاصي به مسائل زنان مسلمان شيعه و سني و ارائه راهكارهاي برون‌رفت از مشكلات دارد، گفت: در همين راستا، برنامه‌ها، همايش‌ها، نشست‌هاي تخصصي و كارگاهي مختلف با مشاركت انديشمندان جامعه اسلامي و اساتيد حوزه و دانشگاه در دستور كار دفتر بانوان مجمع قرار دارد.
افتخاري با اشاره به اينكه همايش دو روزه كوثر نبوت در استان گلستان با حضور بانوان فرهيخته شش استان گلستان، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، مازندران و گيلان برگزار شد،تأكيد كرد كه كميسيون‌هاي تخصصي اين همايش با استقبال گسترده بانوان مواجه بود.
اين نماينده مجلس ادامه داد: پيش از اين نيز در شهر سنندج كه به لحاظ تركيب جمعيتي، شيعيان و اهل سنت در كنار هم زندگي مي‌كنند، همايشي با شكوه برگزار كرديم كه مقالات بسياري به آن كنگره نيز ارائه شده بود و با استقبال گسترده‌اي روبرو شد.
وي همچنين بااشاره به لزوم تداوم ارتباطاتي كه در اثر همايش‌ها برقرار مي‌شود، گفت: به اين موضوع توجه خاص داريم و فرم‌هايي در پايان هر همايش به شركت‌ كنندگان ارائه مي‌شود تا هم از نظرات آنان استفاده شود وهم كساني كه مايل به تداوم اين ارتباط هستند را شناسايي كرده و ارتباطات منسجم و ساماندهي شود؛ همانطور كه امروز با بسياري از فعالان خارج از كشور در حوزه تقريبي در ارتباط هستيم.
افتخاري در اين زمينه به همايش استانبول تركيه اشاره كرد و افزود: سال گذشته در تركيه همايش تقريبي از اين نوع برگزار شدكه با استقبال بسيار خوبي مواجه گرديد و اميدواريم بتوانيم در كشورهاي ديگر نيز همايش‌ها و كارگاه‌هاي تخصصي از اين نوع برگزار كرده و نيز با اعزام هيئت و يا دعوت از هيئت‌هاي برجسته و تأثيرگذار در اين راستا تلاش مي شود.
مشاور دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي افزود: همايش‌ها در جهت ارتقاي همگرايي بين مذاهب اسلامي و شناسايي ظرفيت‌ها و انتقال تجربيات و تبادل نظر، بررسي مشكلات، تلاش درجهت رفع معضلات و انعكاس مسائل به قواي سه‌گانه برگزار مي‌شود.
وي همچنين تأكيد كرد: دفتر بانوان مجمع تقريب مذاهب سعي دارد با برگزاري همايش‌هايي همچون كوثر نبوت نگاه زنان مسلمان شيعه و سني را در درمان دردها و مشكلات به جاي دست دراز كردن به سوي نسخه‌هاي بيگانگان به سوي نسخه شفابخش زلال كوثر نبوت جلب كند.
كنگره كوثر نبوت طي دو روز آخر هفته گذشته در شهرستان گرگان برگزار شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-585.html )