عنوان خبر:مراسم تکریم خادمین کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم استان گلستان برگزار شد
جمعه 31 فروردين 1397 - 21:24:41


مراسم تکریم خادمین کرسی های تلاوت گلستان
گلستان نیوز:
مراسم تکریم خادمین کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم استان گلستان توسط جبهه فعالان قرآنی برگزار شد.



عصر جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ مراسم تکریم خادمین کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم استان گلستان توسط جبهه فعالان قرآنی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش گلستان نیوز طنین انداز شدن سرود جمهوری اسلامی در سالن همایش دانشگاه آزاد واحد گرگان و قیام مدعوین آغازگر مراسم تکریم خادمین کرسی های تلاوت بود.


همچون جلسات کرسی تلاوت هفتگی شهر های مختلف استان گلستان که هر جلسه به نام یک شهید سرافراز برگزار می شود این مراسم نیز به یاد 10 سردار شهید سرافراز استان گلستان تشکیل شد.

در بخش ابتدایی مراسم تکریم، خادمین کرسی های تلاوت و تفسیر از تلاوت قرآن کریم توسط قاری نوجوان از شهر کردکوی آقای حسین همتی نیا استفاده بردند.
مراسم تکریم خادمین کرسی های تلاوت گلستان
خیرمقدم گویی به حاضرین و ارائه گزارش فعالیت های جبهه فعالان قرآنی استان گلستان توسط نماینده این جبهه جناب آقای حاج علی اصغر زنگانه پیشکسوت ملی عرصه قرآن کریم و مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر علی آباد کتول انجام شد.
ایشان در بخشی از گزارش خود با اشاره به مواردی از قبیل برگزاری بیش از 1500 جلسه کرسی تلاوت، انسجام فعالان قرآنی استان گلستان به صورت جبهه، برگزاری جلسات قرآن همراه با تفسیر و تدبر، زمینه سازی حضور قاریان بین المللی در سطح استان، بسترسازی استحکام مبانی اعتقادی و ...، این موارد را بخشی از مهمترین دستاوردهای کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم اعلام نمودند.

در بخش بعدی برنامه از زحمات خادمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شهر آزاد شهر با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد و پس از آن گروه فطرس شهر مینودشت به اجرای تواشیح و مدیحه ثرایی پرداخت.
اهدای لوح تقدیر و هدیه به خادمین کرسی تلاوت و تفسیر شهرهای کردکوی و گنبد بخش بعدی برنامه بود که پس از آن مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در قالب مصاحبه مجری با ایشان به ایراد سخن پرداختند.

مراسم تکریم خادمین کرسی های تلاوت گلستان
حجت الاسلام ولی نژاد در بخشی از سخنان خود گفتند که کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم یک کار نو و زیبای قرآنی است که به صورت خودجوش توسط مردم اجرا می شود.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم تعلق به هیچ صنف و قشر خاصی ندارد و برای حضور در این مراسم سن ملاک نخواهد بود تصریح کردند: جریاناتی مانند بحث های سیاسی، جناحی، حزبی و قبیله ای وارد این مجموعه نشده است که این بسیار مورد توجه است.
تلاوت زیبا و دلنشین توسط قاری ممتاز استانی نفر اول مسابقات قرآن کریم استان گلستان جناب آقای یونس عرب جزی دلهای نورانی و جان های تشنه کلام وحی را سیراب نمود.
در ادامه از تلاشهای گسترده خادمین کرسی های تلاوت و تفسیر شهرهای نگین شهر، کلاله و خان ببین با اهدای لوح تقدیر و هدیه تشکر و قدردانی شده و بعد از آن تواشیح و مدیحه ثرایی توسط گروه مکتب المهدی عجل الله تعالی فرجه گنبد کاووس اجرا شد.

اهدای لوح تقدیر و هدیه به خادمین کرسی های تلاوت و تفسیر شهرهای گرگان و علی آباد کتول و پس از آن اهدای لوح یادبود و تکریم خانواده سردار شهید مدافع حرم مصطفی خوش محمدی بخش بعدی برنامه بود.
در ادامه دبیر جبهه فعالان قرآنی استان گلستان به سوال های مجری پاسخ دادند.
مراسم تکریم خادمین کرسی های تلاوت گلستان
سید مصطفی حسینی واعظ در بخشی از پاسخ های خود با اشاره به اجرای کرسی تلاوت قرآن کریم در ۹ شهرستان استان گلستان اظهار داشتند: این رخداد مهم و فرهنگی مدت چهار سال است که در سطح استان گلستان در حال برگزاری است.
در بخش بعدی از مسئولان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان گلستان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اهدای هدایایی تقدیر شد.
قرعه کشی 40 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس بین حاضرین و در ادامه نماز جماعت و پذیرایی از مدعوین پایان بخش مراسم تکریم از خادمین کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم استان گلستان بود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5864.html )