عنوان خبر:ماجرای مهریه همسر کواکبیان و تذکر رهبر انقلاب
شنبه 13 آذر 1389 - 23:40:11


مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان ازجمله افرادی است که خطبه عقد و ازدواجش توسط مقام معظم رهبری قرائت شده، اما به خاطر مهریه 200 هزار تومانی همسرش مورد انتقاد و تذکر مقام معظم رهبری قرار گرفته است.



به گزارش شبکه ایران، مصطفی کواکبیان،‌نماینده اصلاح طلب مردم سمنان در مجلس هشتم با بیان اینکه ناگفته‌های زیادی ازماجرای عقد و ازدواجش در محضرمقام معظم رهبری دارد به جوان آنلاین گفت: در سال 61 به همراه چند نفراز دوستان که همگی قصد تشکیل زندگی را داشتیم، برای ازدواج و قرائت خطبه عقد خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که ایشان در ابتدا از تمامی آقایان حاضر در جلسه میزان مهریه توافقی با همسرانشان را پرسیدند.

وی ادامه داد: همه افراد به ترتیب مهریه خود را اعلام کردند تا اینکه نوبت به من و همسرم رسید، در این لحظه من با همان شور و شوق دوران جوانی و برای اینکه هرچه سریع‌تر وضعیت ازدواجم مشخص شود، با صدای بلند گفتم:« مهریه ما 200 هزار تومان است» این در حالی بود که مهریه زوج‌های دیگر در آن روز در حد یک جلد المیزان یا چند شاخه گل خلاصه می‌شد.

به گفته این نماینده مجلس بعد ازاعلام میزان مهریه رهبرانقلاب تأملی کردند و به یکباره رو به من و همسرم فرمودند: من خطبه شما را نمی‌خوانم، بروید با مهریه متعارف بیایید.

کواکبیان در پاسخ به این پرسش مبنی بردلایل انتخاب مهریه 200هزار تومانی آن هم در سال 61 اظهار داشت: برادرم چند سال قبل از ازدواج من درجبهه شهید شد و در زمان حیات برادرم تأکید فراوانی به این میزان مهریه برای دوام زندگی داشت، چراکه این نوع مهریه را موجب دوام و پایداری زندگی یک زوج جوان می‌دانست.

به احترام برادر شهیدم مهریه 200 هزار تومانی را توافق کردیم

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه من و همسرم به احترام برادر شهیدم مهریه 200 هزار تومانی را توافق کردیم، خاطرنشان کرد: در زمان خواندن خطبه عقد در محضرمقام معظم رهبری علت انتخاب این مهریه را به صورت کامل توضیح دادم و گفتم که به خاطر شهید شدن برادرم و برای اینکه نظر یک شهید محترم شمرده شود، این مهریه را انتخاب کرده ام، رهبر انقلاب هم ضمن توصیه به مهریه 14 سکه‌ای سرانجام خطبه عقد من و همسرم را قرائت کردند.

مهریه 14 سکه‌ای در راستای نظر مقام معظم رهبری است

به باورکواکبیان نظرمقام معظم رهبری درباره میزان مهریه زوج‌های جوان همواره آسان گرفتن مهریه و ازدواج به هنگام است که این موضوع در دیدارهای مختلف ایشان و صحبت با زوج‌های جوان مشخص است.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح ملی مهریه 14 سکه‌ای که از طرف سازمان ملی جوانان مطرح شده است، اظهار امیدواری کرد: این طرح و برنامه‌های مشابه زمینه ساز ترویج ازدواج آسان، به هنگام و با مهریه‌های متعارف باشد.

راهکارهای ترویج فرهنگ ازدواج در3 فاز اصلی خلاصه می‌شود

نماینده مردم سمنان در مجلس معتقد است که راهکارهای ترویج فرهنگ ازدواج در کشور درسه فاز اصلی خلاصه می‌شود که درابتدا ایجاد و گسترش اشتغال برای جوانان، در مرحله دوم بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها و درنهایت آسان گرفتن ازدواج توسط جوانان است.

کواکبیان ضمن تأکید به مرحله سوم و آسان گرفتن ازدواج توسط جوانان خاطرنشان کرد: جوانان توصیه‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری درباره ازدواج را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-587.html )