عنوان خبر:كليات طرح هاي فرهنگي اهل سنت استان گلستان تصويب شد
يكشنبه 14 آذر 1389 - 22:55:02


دبير شوراي فرهنگي اهل سنت گلستان گفت: كليات طرح ها و سياست هاي فرهنگي اهل سنت اين استان به تصويب رسيد.



دكتر 'خسرو مزرعي'‌ روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بازكاوي و تجزيه و تحليل روزآمد وضعيت فرهنگ عمومي اهل‌سنت، بررسي و تصويب طرح‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي در حوزه اهل‌ سنت، بررسي و اظهار نظر نسبت به موضوعات، طرح‌ها و گزارش‌هاي فرهنگي از اهم وظايف اين شوراست.
به گفته وي،‌ هماهنگي و همسويي سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و غيردولتي استان در عرصه فرهنگي اهل‌سنت و پيگيري و نظارت كارشناسي بر حسن اجراي مصوبات شورا و تهيه و تنظيم گزارش‌هاي‌ دوره‌اي براي ارائه به شوراي فرهنگي استان از ديگر وظايف اين شوراست.
وي تصريح كرد:‌ تمامي طرح‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي مربوط به امور اهل‌سنت استان‌ها پس از تصويب در شوراي فرهنگي مديريت امور اهل ‌سنت، از نظر معاونت فرهنگي دبيرخانه قابليت اجرا خواهد داشت و اقدامات لازم براي تخصيص بودجه به برنامه هاي مذكور انجام مي پذيرد.
دبير اين شورا تشكيل هسته مشاوران فرهنگي متشكل از روحانيان و چهره هاي فرهنگي اهل سنت استان و بررسي طرح ها و برنامه هاي پيشنهادي فرهنگي را قبل از طرح در شوراي فرهنگي از وظايف دبيرخانه اين شورا اعلام كرد و اظهار داشت: جمع بندي نظر هسته مشاوران فرهنگي اهل سنت براي طرح نهايي به شوراي فرهنگي ارايه مي شود.
مزرعي با اشاره به اين نكته كه همه ساله طرح هاي فرهنگي ارزشمند و تاثيرگذاري از سوي مديريت امور اهل سنت در استان هاي سني نشين اجرا مي شود، تصريح كرد: برگزاري جشنواره برترين هاي فرهنگي امور اهل سنت مناطق، افزون بر ترميم كاستي ها مي تواند تحولات بزرگ و مستمري را در عرصه فرهنگي ايجاد كند.
وي، هدف از برگزاري جشنواره برترين هاي فرهنگي امور اهل سنت را ايجاد وحدت رويه فرهنگي در مديريت اهل سنت استان ها از طريق معرفي و ترويج الگوهاي موفق فرهنگي و جريان سازي فرهنگي در عرصه طراحي و توليد برنامه ها و محصولات فرهنگي و ايجاد رقابت سالم در ميان مديريت امور اهل سنت استان ها در عرصه خلاقيت و نوآوري برشمرد.
معاون امور فرهنگي و رفاهي دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت استان هاي گلستان و گيلان با اشاره به برگزاري دوره‌هاي هم‌انديشي فرهنگ بصيرت اضافه كرد: در شرايط امروز جهان اسلام كه همه آرمان‌ها و ارزش‌هاي مذاهب اسلامي و اقوام و اقليت‌ها در معرض تهاجم سازمان‌يافته دشمنان ديرينه قرار گرفته است، بايد سطح هوشياري، هوشمندي و بصيرت نقش‌آفرينان در عرصه‌هاي فرهنگي و مذهبي ارتقاء يابد و توانايي‌هاي آنان در مقابله با جنگ نرم مضاعف شود.
مزرعي ادامه داد: همايش بزرگداشت شهداء و ايثارگران انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس و تجليل از خانواده‌هاي آنان از ديگر برنامه هاي اين شوراست و با توجه به گسترش مدارس علوم ديني اهل سنت در مناطق مختلف كشور و پذيرش و حضور طلاب اهل سنت در مقاطع مختلف تحصيلي به منظور آگاهي از آخرين اخبار و رويدادها، انتشار نشريه اي با محتواي خبري، تحليلي و فرهنگي لازم و ضروري است كه اولين شماره اين نشريه منتشر و توزيع شده است.
وي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در خصوص تاكيد معظم له بر تحصيل، تهذيب و ورزش افزود: بر اين اساس طرح المپياد ورزشي ويژه طلاب مدارس علوم ديني اهل سنت كشور بزودي از سوي شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت كشور برگزار مي شود كه فراخوان آن نيز به مدارس ارسال شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-592.html )