عنوان خبر:ادامه حريق در منطقه عروسك جنگل‌هاي مينودشت
يكشنبه 14 آذر 1389 - 22:56:25


استاندار گلستان گفت: در حال حاضر تنها منطقه عروسك در جنگل‌هاي مينودشت درگير حريق بوده و با تلاش نيروهاي امدادي و مردمي در حال مهار كامل است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، مهندس جواد قناعت صبح امروز در جمع خبرنگاران استان در منطقه شيخان علي‌آبادكتول با بيان اينكه از دو هفته گذشته تاكنون در 65 نقطه از جنگل‌هاي گلستان آتش‌سوزي رخ داده است، اظهار داشت: اين آتش‌سوزي‌ها به شكل نقطه‌اي بوده است و همه نيروها و دست‌اندركاران تلاش كردند تا حد امكان مانع اتصال نقاط آتش گرفته به يكديگر شوند.
وي با تاكيد بر اينكه درخت‌سوزي در جنگل‌هاي گلستان رخ نداده است، افزود: آتش در طول اين مدت تنها در عرصه بوده و تنها برگ‌ها بوده‌اند كه به شكل خطي دچار حريق شده‌اند.
وي وجود دود سفيد در فضا را يكي از نشانه‌هاي برگ‌سوزي عنوان كرد.
قناعت يادآور شد: هر يك از گروه‌هاي دوستدار محيط زيست كه علاقه‌مند به بازديد منطقه هستند براي اطمينان از صحت و درستي ادعاهاي مسئولان مي‌توانند با هماهنگي‌هاي لازم براي بازديد هوايي و زميني اعزام شوند.
استاندار گلستان در ادامه با بيان اينكه تاكنون پنج منطقه جنگلي در گلستان دچار حريق شده است، خاطرنشان كرد: پارك گلستان، جنگل‌هاي مينودشت، جنگل‌هاي راميان، جنگل‌هاي علي‌آبادكتول و جنگل‌هاي روستاي جعفراباد در حوزه استحفاظي گرگان اين مناطق پنجگانه را تشكيل مي‌دهند.‌
به گفته قناعت آتش‌سوزي در پارك ملي گلستان، جنگل‌هاي راميان و روستاي جعفرآباد گرگان به صورت كامل اطفا شده است.
استاندار گلستان با بيان اينكه آتش در منطقه رستاق تپه علي‌آبادكتول نيز كاملا مهار شده است، افزود: در حال حاضر تنها منطقه عروسك در جنگل‌هاي مينودشت درگير حريق است كه با تلاش نيروهاي امدادي و مردمي در حال مهار كامل است.
قناعت با اشاره به برخي دلايل بروز آتش‌سوزي گفت: كاهش رطوبت، خشكسالي و عدم بارش كافي در سال‌هاي اخير اصلي‌ترين علل ايجاد آتش‌سوزي بوده است.‌
وي اظهار داشت: در مهر و آبان سال گذشته 75 ميليمتر بارش در استان رخ داده است در حالي كه در طي مدت مشابه در سال 1389 استان تنها 35 ميليمتر بارش به خود ديده است.‌
استاندار گلستان يادآور شد: بروز آتش‌سوزي در مناطق بالادست و نقاط صعب‌العبور عمليات مهار و اطفاي حريق را با مشكلاتي مواجه كرده است.
قناعت با اشاره به آمادگي همه نيروهاي استان از جمله لشكر پياده 30 گرگان، نيروهاي مقاومت بسيج و نيروهاي محلي براي مهار آتش خاطرنشان كرد: اگرچه تا امروز هيچ گزارشي از بروز حريق در جنگل‌هاي غرب استان نداشته‌ايم اما در حال حاضر فرمانداران شهرستان‌هاي كردكوي و بندرگز همه نيروها را به صورت آماده‌باش در جنگل‌ها درازنو و وطنا حاضر كرده‌اند تا در صورت بروز مشكل به سرعت اقدام به مهار و اطفاي حريق كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-593.html )