عنوان خبر:عضو مجلس خبرگان رهبری: انقلابی ماندن و حسینی بودن راه عبور از فتنه ها است
يكشنبه 14 آذر 1389 - 22:58:12


نماینده مردم گیلان درمجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز همه تلاش و سرمایه گذاری دشمنان نظام در مسیر ایجاد فتنه در کشور خلاصه شده است، تصریح کرد: انقلابی ماندن و حسینی بودن تنها راه عبور از فتنه های دشمنان نظام اسلامی است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در جمع هیأت های مذهبی شهرستان تالش، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، تبیین صحیح نهضت عظیم حسینی را وظیفه مهم مبلغان و هیأت های مذهبی دانست و گفت: همه متولیان این حوزه باید با ادبیات مناسب این فرهنگ غنی اسلامی را نهادینه کرده و حفظ کنند.

وی، عاشورا را صحنه مبارزه دو جبهه حق و باطل برشمرد و افزود: در طول تاریخ، پیروزی جبهه حق علیه باطل را در صحنه های عقلی و اعتقادی مشاهده کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ عاشورا را مدیون تلاش انسان‌ های با ایمان و ایثارگر و همچنین شهدای گرانقدر کربلا دانست و خاطرنشان کرد: ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی با الگو گرفتن از حادثه عظیم کربلا در میان نسل جوان به عنوان یک اولویت در عصر حاضر به شمار می رود و مشارکت همه هیأت های مذهبی در این راستا از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، درک صحیح و عمیق پیام عاشورا در شرایط کنونی را بسیار مهم و حیاتی خواند و ادامه داد: نهضت حسینی مملو از عبرت های تاریخی است که توجه به آن می تواند از بسیاری انحراف ها جلوگیری کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، دنیای کنونی را تشنه معارف اسلام و تعالیم رهایی بخش اهل بیت(ع) دانست و با بیان این که امروز بسیاری از معارف دینی در دنیا نهادینه شده است، بیان داشت: جهانی شدن فرهنگ عاشورایی و درک مناسب از آن، جامعه بشری را در رسیدن به سعادت و تعالی هدایت می کند.

وی، نهادینه شدن فرهنگ حسینی در دنیا را سبب حل بسیاری از انحراف و ناهنجاری های جامعه بشری دانست و خاطرنشان کرد: دنیای مادی امروز بیش ازهر زمان دیگری نیازمند ترویج نهضت عاشورا است.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی را یک اصل مهم برشمرد و بیان داشت: امروز سرمایه گذاری در این حوزه یک مسأله انکارناپذیر است و البته متولیان حوزه دینی و فرهنگی نیز به این نتیجه مهم رسیدند و اقدامات مناسبی نیز دراین خصوص صورت گرفته که باید تقویت شود.

نماینده مردم گیلان درمجلس خبرگان رهبری با بیان این که بیان عبرت های نهضت عاشورا از سوی مبلغان و هیأت های مذهبی در جامعه را ضروری است، تصریح کرد: درس های نهضت عظیم حسینی می تواند تأثیر گسترده ای در هدایت انسان ها به کمال و تقوای الهی داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود نهضت عظیم حسینی را زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: اگر واقعه عاشورا نبود، نهضت انقلاب اسلامی نیز اتفاق نمی افتاد و امروز اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه دهنده راه نهضت حسینی است.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، حسینی بودن و انقلابی ماندن را مهم ترین وظیفه همگان دانست و بیان داشت: امروز همه باید دراین مسیر گام برداریم.

نماینده مردم گیلان درمجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز همه تلاش و سرمایه گذاری دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر ایجاد فتنه در کشور خلاصه شده است، تصریح کرد: انقلابی ماندن و حسینی بودن تنها راه عبور از فتنه های دشمنان نظام اسلامی است.

وی با بیان این که همه ما هر روز در معرض امتحان های بسیاری قرار می گیریم، ادامه داد: باید با درک صحیح ازنهضت عاشورا و به کار بستن آن در زندگی از این امتحان ها سربلند بیرون آییم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-594.html )