عنوان خبر:فاصله گرفتن از معنویت مهم ترین عامل نابودی نظام خانواده در غرب
يكشنبه 14 آذر 1389 - 23:08:13


نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که نگاه دین مبین اسلام به خانواده نگاهی متعالی است، گفت: امروز دوری از دین و معنویت مهم ترین عامل از هم پاشیدگی نظام خانواده در غرب است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در همایش نقش دین در خانواده که در سالن طه گرگان برگزار شد افزود: خانواده به این یک مدرسه و دانشگاهی است که انسان در آن شکل می گیرد و زن و مرد در کنار هم به آرامش می رسند.

وی اظهار داشت: زمانی که در متن جامعه مودت و رحمت نباشد، آن جامعه کامل نیست و جامعه را تنها با قانون و سرنیزه نمی توان هدایت کرد.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: یکی از جنایاتی که غربی ها به نظام خانواده داشتند، نگاه همراه با لذت است که منجر به از هم پاشیدگی نظام خانواده شده است.

به گفته آیت الله نورمفیدی، انسان نمی تواند بدون خدا زندگی کند، زیرا دین همانند هوا و آب است و سرمایه داران و شرکت های اقتصادی غرب برای سود بیشتر زن را از خانه بیرون آوردند و آنجا که نیاز به کار ارزان داشت و برای تبلیغات از وی استفاده کردند.

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان داشت: این عامل سبب جدایی زن از معنویت و منجر به گسترش عرفان های کاذب در جامعه شد و امروز متفکران غربی احساس کردند که علت از هم پاشیدگی نظام خانواده، دوری از دین است.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که توجه به خانم ها در مقایسه با مردان در مکتب اسلام بیشتر است، افزود: جایگاه و منزلتی که زنان در مکتب اسلام دارند در هیچ مکتب دیگری وجود ندارد.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که امروز نگاه دیگر مکاتب دنیا به انسان و به ویژه زن به گونه ای دیگر است، خاطرنشان کرد: اسلام نگاهی بنیانی به جایگاه انسان داشته است.

وی با اشاره به این که در مکتب اسلام انسان خلیفه خداوند بر روی زمین است، اضافه کرد: اما در دیگر مکاتب چنین دیدگاهی نسبت به انسان وجود ندارد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-600.html )