عنوان خبر:بررسي پرونده‌هاي ارجاعي به كميسيون ماده 5 در شورا
يكشنبه 14 آذر 1389 - 23:22:49


رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر گرگان گفت: تمام پرونده‌هاي ارجاعي به كميسيون ماده پنج ابتدا بايد در شوراي شهر بررسي و مصوب شود.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر گرگان، حسين ربيعي در يك صد و چهل و ششمين جلسه كميسيون توسعه و عمران اظهار داشت: محدوده‌اي كه توسط شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران براي مطالعات بافت فرسوده گرگان با وسعتي نزديك به 162 هكتار در نظر گرفته شده منطبق با حصار قاجاري استرآباد و بخش ديگر شامل چند نقطه از شهر در محلات امام رضا(ع)، بخشي در غرب فلكه سرخواجه، قزاق‌محله، كوي سجاديه و شهرك فردوسي است.
وي با اشاره به اينكه طرح بهسازي بافت قديم داراي مصوبه كميسيون ماده پنج است، افزود: در اين طرح بافت قديم گرگان نيز از محلات ميخچه‌گران، سرپير، نعل‌بندان، سرچشمه، سبز مشهد، دربنو، دوشنبه‌اي، ميركريم، ميدان عباسعلي، باغ پلنگ، ملل و شيركش تشكيل شده است.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر گرگان تصريح كرد: در اين جلسه مقرر شد در آينده‌اي نزديك جلسه فوق‌العاده ‌با حضور نمايندگان مسكن و شهرسازي، عمران و مسكن‌سازان، شهرداري و شوراي شهر به منظور بحث و تبادل نظر پيرامون طرح نوسازي بافت قديم و فرسوده گرگان برگزار شود.
ربيعي همچنين از بررسي طرح تفضيلي اراضي باكرمحله در اين نشست خبر داد و خاطرنشان كرد: براساس طرح تفصيلي شهر گرگان كه در سال 1379 به تصويب نهايي رسيد، محدوده باكرمحله بخشي از اراضي محدوده شهري است كه در قسمت جنوب‌غربي شهر واقع شده و كاربري پيشنهادي در محدوده طرح شامل مسكوني تراكم كم، فضاي سبز عمومي، فضاي سبز حريم رودخانه، فضاي سبز خصوصي، ورزشي، آموزشي، بهداشتي، درماني و مذهبي فرهنگي است.
وي با تاكيد بر ضرورت بررسي طرح‌هاي پيشنهادي مشاوران در رابطه با طرح تفضيلي و جامع شهر در شوراي شهر اظهار داشت: براساس قانون شوراهاي اسلامي تمام پرونده‌هاي ارجاعي به كميسيون ماده پنج ابتدا بايد در شوراي شهر بررسي و مصوب شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-603.html )