عنوان خبر:تعيين ضوابط براي نظارت بر تالارهاي پذيرايي
يكشنبه 14 آذر 1389 - 23:25:34


مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان گفت: در راستاي توسعه صنعت گردشگري و با تعيين ضوابط و مقررات نظارتي بر سالن‌هاي پذيرايي، اين تأسيسات گردشگري ساماندهي مي‌شود.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، فريدون فعالي اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي رونق صنعت گردشگري اين استان، در نظر است با آسيب‌شناسي دقيق و با بررسي مسائل و مشكلات تاسيسات گردشگري و با تعامل، براي رفع اين موانع و مشكلات اقدام شود.
وي تصريح كرد: چگونگي نحوه خدمات‌دهي و سرويس‌دهي مطلوب به مسافران و گردشگران در زمان‌هاي فصل پيك و غيرپيك، نظافت فردي پرسنل و نظافت محيط، رعايت پوشش لباس كاركنان، برنامه‌ريزي دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت براي پرسنل و شاغلان، نظارت مستمر بر عملكرد تاسيسات گردشگري و حضور جامعه در برنامه‌هاي تدوين شده اداره كل از جمله اين برنامه‌ها است.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان ادامه داد: بررسي نرخ‌ها، مشكلات صنفي و ماهيت حقوقي آنها، حمايت در خصوص اخذ تسهيلات براي مرمت، بهسازي و خريد تجهيزات، نصب پلاكارد در ايام و مناسبات، طرح ساماندهي منازل استيجاري، بررسي وضعيت بيمه افراد شاغل در تاسيسات گردشگري و مديريت، بازاريابي و تبليغات تاسيسات گردشگري از ديگر برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي ساماندهي اين تاسيسات گردشگري است.
فعالي همچنين رسيدگي به مسائل ومشكلاتي چون اجراي موسيقي در تاسيسات گردشگري، قانون خاص و مجوز پروانه بهره‌برداري تاسيسات گردشگري وبيمه افراد شاغل در واحدها و برگزاري دوره‌هاي آموزشي را از جمله موارد قابل پيگيري در اين تاسيسات اعلام كرد.
وي برپايي جلسات شوراي هماهنگي هيئت مديره واحدهاي پذيرايي را در برنامه‌ريزي‌هاي مدون براي ساماندهي اين واحدها موثر دانست.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان گفت: نظارت بر عملكرد تاسيسات گردشگري و برنامه‌ريزي دقيق براي اين تاسيسات در راستاي رونق صنعت گردشگري استان، از سياست‌هاي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-605.html )