عنوان خبر:تاثير گسترده كتاب و مطالعه بيش از هر چيز ديگر در توليد علم و پيشرفت
يكشنبه 14 آذر 1389 - 23:27:11


نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت:‌ امروزه در جهان، ‌كتاب و كتابخواني، ‌بيش ازهر چيز ديگر در توليد علم و دانش و توسعه و پيشرفت هر كشوري موثر است.



آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' روز يكشنبه در حاشيه بازديد و افتتاح پنجمين نمايشگاه سراسري كتاب گلستان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:‌ كتاب و مطالعه نقش موثر و بسيار زيادي در زندگي بشر دارد، به طوري كه خداوند نيز بهترين هديه اش يعني كتاب آسماني را در اختيار بشر قرار داده، تا ضمن مطالعه دستورات الهي، راه و روش زندگي درست را انتخاب نمايد.
به گفته وي،‌ كتاب و قلم در واقع زندگي انسان را حيات بخشيد، احيا و پويا نمود و اگر اين دو نبودند،‌ مشخص نبود چه بر سر انسان مي آمد.
وي تصريح كرد:‌ پنجمين نمايشگاه سراسري كتاب گلستان، نسبت به چهار دوره گذشته هم به لحاظ كمي و هم به لحاظ كيفي، پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته و ناشرين بزرگي در اين نمايشگاه حضور دارند.
وي ادامه داد:‌ اين نمايشگاه فرصت خوبي براي هم استاني هايي است كه به مقوله فرهنگ و فرهنگ مداري به خصوص در زمينه كتاب علاقه مند هستند و مي توانند بهترين كتابها را از اين مكان تهيه نمايند.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: برگزاري اين نمايشگاهها مي تواند ‌مقدمه اي باشد تا سرانه مطالعه مردم استان و به تبع آن سرانه مطالعه در كشور بالا برود.
نورمفيدي گفت:‌ ما اگر مي خواهيم ‌علم و آگاهي خود را بالا ببريم، چاره اي جز مطالعه نداريم و امروز كه چشم همه دنيا به ايران است؛‌ ما ايرانيان بايد خود را در عرصه هاي مختلف علمي در جهان نشان دهيم و اين تنها با مطالعه ميسر خواهد شد.
به گفته نورمفيدي، در سال همت مضاعف و كار مضاعف، مردم بايد ميزان مطالعه خود را همگام با اين شعار و در راستاي توسعه و پيشرفت ايران اسلامي بالا ببرند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-606.html )