عنوان خبر:رونمايي جديدترين كتاب آيت‌الله جوادآملي
يكشنبه 14 آذر 1389 - 23:28:05


جديدترين كتاب جواد آملي با عنوان آب‌ها و انديشه از انتشارات نشر اسراء براي نخستين بار در كشور در نمايشگاه كتاب گلستان رونمايي شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، استاندار گلستان پيش از ظهر امروز در مراسم برگزاري افتتاحيه پنجمين نمايشگاه بزرگ كتاب گلستان اظهار داشت: با افزايش صددرصدي تعداد غرفه‌ها و 80 درصدي حضور ناشران در اين نمايشگاه و نيز اقدامات ابتكاري و نشست‌هاي حقوقي و مشاوره‌اي در طول برپايي نمايشگاه تلاش شده در مورد ترويج فرهنگ مطالعه و نيازهاي علمي و تحقيقاتي استان گام‌هاي اساسي برداشته شود.
جواد قناعت از حضور مفاخر و مشاهير استان و فرهيختگان كشور در نمايشگاه خبر داد و افزود: به اميد آن هستيم كه در پي برپايي نمايشگاه شاهد ارتقا سطح دانش و بينش اقشار مختلف در استان باشيم.
وي ايرانيان را مشعلداران فرهنگ كتاب و معرفت در طول تاريخ ظهور اسلام دانست و خاطرنشان كرد: ايرانيان در گذشته نيز توليد علم و فكر و انديشه را در دستور كار خود داشتند.
استاندار گلستان افزود: استراتژي نظام خاصه دولت دهم و توجه او به رويكرد فرهنگي و تعميق و گسترش فرهنگ خودي با تاكيد بر هويت ملي ديني استوار است و اين بهترين فرصت براي كشور و استان تلقي مي‌شود.
قناعت در اين بين نقش ناشران را اساسي و كليدي ارزيابي كرد و گفت: در سفر سوم اختصاص 200 ميلياردي بسته فرهنگي در طول برنامه پنجم توسعه در حوزه فرهنگي به ويژه حضور نرم‌افزاري بخش فرهنگي ما را در همگامي با اهداف چشم‌انداز 20 ساله مساعدت مي‌كند.
وي با ابراز تاسف از رويكرد دانشگاه‌ها به حافظه پروري به جاي پرورش خلاقيت تصريح كرد: در همين زمينه ترجمه‌ها نيز جايگزين تاليفات شده است و اين همان دغدغه مقام معظم رهبري است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-607.html )