عنوان خبر:تقارن روز دانشجو با اول محرم فرصت تبيين فرهنگ عاشورايي
يكشنبه 14 آذر 1389 - 23:29:02


فرماندار شهرستان گنبدكاووس گفت: تقارن روز دانشجو با اول محرم فرصت تبيين فرهنگ عاشورايي براي دانشجويان است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، غلامعلي سوسرايي ظهر امروز در كميته دانشجويي اين شهرستان با تبريك روز دانشجو تقارن 16 آذر با نخستين روز ماه محرم را معنادار دانست و اظهار داشت: بايد در اين روز ارتباط حركت امام حسين (ع) در مقابل ظلم و حركت دانشجويان در مقابله با ظلم استكبار جهاني به گونه‎اي هنرمندانه براي دانشجويان تببين شود تا فرهنگ ايثار و شهادت طلبي و ظلم ستيزي در بين دانشجويان نهادينه شود.
وي با محكوم كردن اقدام جنايت‎بار استكبار جهاني در به شهادت رساندن دانشمند نخبه ايراني استاد شهيد شهرياري گفت: اين وقايع نظام اسلامي را مصمم‌تر مي‎كند تا ادامه دهنده راه شهدا باشند.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس ادامه داد: به بركت خون اين شهيدان و استمرار راه آنان كشور ايران به كشوري نمونه در همه ابعاد تبديل شود.
سوسرايي با بيان اينكه امام حسين(ع) براي معرفي حق خون خود را اهدا كردند گفت: موضوع بصيرت و عبرت‌هاي عاشورا و محرم براي دانشجويان بيان شود و محرم را بايد به دانشجويان بشناسانيم.
وي همچنين خواستار تشريح اهداف والاي امام‎حسين (ع) در دفاع از حق شد و گفت: دانشجويان نيز در روز 16 آذر براي احقاق حق و استقلال كشور به پا خواستند و سه نفر از آنها در مقابله با استكبار جان خود را فدا كردند.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس از برگزاري برنامه‌هاي دانشگاه‌ها در روز دانشجو به طور مستقل با محوريت بسيج دانشجويي خبرداد و با تاكيد بر نقش بسيج دانشجويي در برگزاري هر چه پر بارتر مراسم روز دانشجو افزود: برنامه متمركز شهرستاني با مسئوليت بسيج دانشجويي و سپاه برگزار مي‌شود.
سوسرايي همچنين تصريح كرد: قانون هدفمندكردن يارانه‏ها در لايه‎هاي اجتماعي بايد براي دانشجويان تبيين شود.
در ادامه هر يك از روساي مراكز آموزش عالي در شهرستان گنبدكاووس به بيان برنامه‎هاي خود براي بزرگداشت روز دانشجو پرداختند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-608.html )