عنوان خبر:"خمينيون "؛ لقب شيعيان در نيجريه
جمعه 9 بهمن 1388 - 01:12:18


يكي از اتباع كشور نيجريه، در ديدار جمعي از فعالان سياسي كشورمان نكات جالبي را درباره رواج تشيع در اين كشور بيان كرد.

وي كه پس از تشيع، نام محمد سعيد را براي خود برگزيده است در اين ديدار گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ترويج مذهب تشيع در نيجريه افزايش يافت و در اين كشور شيعيان را با نام "خمينيون " مي‌شناسند.

وي يادآور شد: ترويج مكتب تشيع در كشور نيجريه به سه مقطع تاريخي مربوط مي شود. قبل از سال 1994 ميلادي در مجموع، شيعيان نيجريه به 500 نفر نمي رسيدند كه علت آن ناآشنايي مردم با اين مذهب بود.




اين تازه مسلمان افزود: در آن زمان تفكر مردم نيجريه اين بود كه عده‌اي به نام اهل بيت وجود دارند اما اين كه آنان داراي مكتب و مذهبي باشند براي مردم نيجريه روشن نبود.

محمد گفت: در سال 1994 جنبش اسلام كه برگرفته از اخوان المسلمين بود در نيجريه تشكيل شد. رجوع برخي از افراد عضو اين جنبش به مذهب تشيع باعث شد كه اختلافاتي در جنبش صورت گيرد و برخي از راه يافتگان به مذهب تشيع از جنبش جدا شدند و به كشورهاي ديگر رفتند و اين آغاز راهي براي توسعه اين مذهب در كشور ما بود.

وي با يادآوري اينكه شكل گيري انقلاب اسلامي و گسترش آن باعث شد كه اين انقلاب به الگويي براي ساير كشورها تبديل شود، البته دولت نيجريه از ترويج انقلاب اسلامي و تفكر امام خميني مي ترسيد.
به گفته اين تبعه نيجريه، در مرحله سوم كه از سال 1999 ميلادي تا امروز ادامه دارد، مذهب تشيع به شدت در نيجريه رواج يافت و اكنون حدود 6 ميليون نفر در اين كشور به اين مذهب گرويده‌اند.
به گزارش پارسانيوز، محمد تاكيد كرد: هم اكنون همه اعضاي خانواده من شيعه هستند البته در اوايل ما نمي دانستيم كه چگونه اين مذهب را ترويج كنيم اما با بيان اينكه اين مذهب ولايت حضرت علي (ع) را در بر دارد، مردم مشتاقانه مي‌پذيرفتند.

وي به بيان نكات جالبي كه بر سر راه ترويج مذهب تشيع براي او و همفكرانش پيش آمد پرداخت و ادامه داد: در عاشوراي چند سال قبل، دسته عزاداري با لباس سياه به راه انداختيم. خانم هفتاد ساله اي درباره علت اين حركت پرسيد و ما ماجراي كربلا و نحوه شهادت امام حسين (ع)، فرزندان و يارانش را براياو تعريف كرديم و اين خانم در حين شنيدن سخنان ما از هوش رفت و پس از به هوش آمدن، بسيار گريست و منقلب شده بود.

محمد سعيد افزود: نبود اطلاعات و فعاليت وهابي‌ها در مخالفت با ترويج تشيع و مخفي كردن خوبي هاي اين مذهب در كشور ما باعث شده است تا شيعه بيش از اين توسعه نيابد.
اين شيعه مقيم كشور نيجريه با تاكيد بر اهميت حضور شركت ها و دفاتر نهادهاي ايران در اين كشور، گفت: اگر استراتژي درستي پيش گرفته شود، ضمن آنكه سود خوبي نصيب ايراني‌ها مي‌شود، مردم نيجريه نيز متوجه مي شوند كه شيعيان ايران علاوه بر اخلاق نيكو، تخصص و تكنولوژي را نيز در اختيار دارند.

منبع : پارسانيوز



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-61.html )