عنوان خبر:تخصيص تسهيلات به هنرمندان و صنعتگران
سه شنبه 16 آذر 1389 - 23:31:38


مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان گفت: تاكنون هشت طرح صنايع دستي استان گلستان موفق به اخذ تسهيلات شده‌ است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، فريدون فعالي اظهار داشت: از ابتداي سال 1389 تاكنون مبلغ يك ميليارد و 50 ميليون ريال از محل اعتبارات بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده و كارآفرين به هشت طرح هنرمندان و صنعتگران صنايع دستي اين استان اختصاص يافته است.
وي افزود: تمام هنرمنداني كه زير پوشش اين اداره كل چه به صورت انفرادي و چه در قالب انجمن، تعاوني، اتحاديه و بخش خصوصي فعاليت مي‌كنند، مي‌توانند با ارائه طرح جامع در زمينه توليد محصولات صنايع دستي از اين تسهيلات بهره‌مند شوند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان تصريح كرد: 16 هزار هنرمند صنايع دستي دراستان گلستان فعاليت دارند و حمايت از اين قشر هنرمند و زحمتكش از برنامه‌ها و سياست‌هاي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان است.
فعالي از تدوين ضوابط و مقررات ساماندهي هتل‌ها در گلستان خبر داد و گفت: در راستاي ساماندهي تاسيسات گردشگري گلستان، ضوابط و مقررات ساماندهي هتل‌ها در اين استان تدوين و تعيين شد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اهداف و برنامه‌هاي حوزه گردشگري براي رونق و توسعه صنعت گردشگري با آسيب‌شناسي دقيق و با تعامل براي برطرف شدن موانع و مشكلات تاسيسات گردشگري اين استان، در شوراي هماهنگي هيئت مديره هتلداران اين استان اقدام به تدوين ضوابط و مقررات ساماندهي هتل‌ها شده است.
فعالي افزود: چگونگي نحوه خدمات‌دهي و سرويس‌دهي مطلوب به مسافران و گردشگران در زمان فصل پيك و غيرپيك، رزرواسيون هتل‌ها، نظافت فردي پرسنل و محيط، رعايت پوشش لباس كاركنان، برنامه‌ريزي دوره‌هاي آموزشي كوتاه‌مدت براي پرسنل و شاغلان، نظارت مستمر بر عملكرد تاسيسات گردشگري، حضور جامعه در برنامه‌هاي تدوين شده اداره كل از جمله اين ضوابط است.
وي همچنين تصريح كرد: بررسي نرخ‌ها، مشكلات صنفي و ماهيت حقوقي آن، حمايت در خصوص اخذ تسهيلات در خصوص مرمت، بهسازي و خريد تجهيزات، نصب پلاكارد در ايام و مناسبات، طرح ساماندهي منازل استيجاري، بررسي وضعيت بيمه افراد شاغل در تاسيسات گردشگري، مديريت، بازاريابي و تبليغات در تاسيسات گردشگري نيز از ديگر مقررات و ضوابط ساماندهي هتل‌هاي اين استان است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان خاطرنشان كرد: تعيين نرخ هتل‌ها و هماهنگي براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي با شركت مجري و رسيدگي به مسائل و مشكلات واحدها با اماكن عمومي و نحوه اجراي موسيقي در تاسيسات گردشگري، همچنين قانون خاص مجوز پروانه بهره‌برداري تاسيسات گردشگري و بيمه افراد شاغل در واحدها از ديگر موارد قابل پيگيري در اين اماكن گردشگري است.
18 هتل، 13 ميهمانپذير و 55 واحد پذيرايي در استان گلستان فعاليت مي‌كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-619.html )