عنوان خبر:توجه به فريضه امر به معروف و نهي از منكر
سه شنبه 16 آذر 1389 - 23:32:29


رئيس اداره تبليغات اسلامي گنبدكاووس گفت: توجه به فريضه امر به معروف و نهي از منكر بايد در اولويت قرار بگيرد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، حجت‎الاسلام والمسلمين علي فتحي ظهر امروز در جلسه‌اي كه به مناسبت فرارسيدن ماه محرم با حضور مسئولان هيئت امنا مساجد و مداحان در سالن اجتماعات اداره تبليغات اسلامي برگزار شد با اشاره به اينكه از خرافات در عزاداري‌ها بايد پرهيز شود، اظهار داشت: در آستانه ماه محرم گروه‌هاي روحانيون مسئولان هيئت‌هاي مذهبي، بايد در دسته‎هاي عزاداري حضور فعال داشته باشند.
وي در اين جلسه كه به منظور همفكري و برنامه‏ريزي در آيين‌هاي دهه اول محرم برگزار شد با بيان اينكه بايد از خواندن اشعار سخيف و دور از شان اهل بيت توسط مداحان پرهيز شود افزود: نبايد از علم وكتل در دسته‌هاي عزاداري استفاده شود.
وي بر اقامه نماز ظهر عاشورا در امامزاده يحيي‌بن‌زيد (ع) با حضور دسته‌هاي عزاداري تاكيد كرد و گفت: در هنگام فريضه نمازظهر بايد عزاداري‌ها قطع شود.
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان گنبدكاووس از توزيع اقلام اساسي برنج و روغن و شكر بين هيئت‌هاي مذهبي در آستانه ماه محرم خبر داد و گفت: بر پايي هرگونه ايستگاه‌هاي صلواتي توسط هيئت‌هاي مذهبي بايد با مجوز اداره تبليغات اسلامي باشد.
رئيس اداره تبليغات اسلامي گنبدكاووس اهم مصوبات اين جلسه را خاتمه عزاداري حداكثر تا ساعت 23 شب و همكاري نيروهاي انتظامي در نظم دادن به دسته‎هاي عزاداري و جلوگيري از انحراف مراسمات توسط افراد سودجو اعلام كرد و افزود: توزيع نذورات به هيئت‌هاي مذهبي شامل برنج، روغن و شكر نيز از ديگر وظايف در آستانه ماه محرم است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-620.html )