عنوان خبر:سیصد و بیست و هفتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور برگزار گردید
پنجشنبه 31 تير 1400 - 18:02:19


جلسه ۳۲۷ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور با عنوان" عرفه، مشعر و عیدقربان" غروب سه شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ (روز عرفه و شب عیدقربان) پس از نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلی امام رضا علیه السلام علی آباد کتول برگزار شد.



در ابتدای جلسه زمزمه ملکوتی فرازهایی از دعای عرفه توسط استاد رضا صدقی انجام گرفت.


جلسه 327 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم


تلاوت روح بخش و دلنشین آیات ۱۲۴ تا ۱۲۹ سوره مبارکه بقره توسط قاری توانمند استاد محمد ابراهیم جهش بخش بعدی برنامه بود.


جلسه 327 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم


مباحث تبیینی قرآن کریم توسط استاد حاج علی اصغر زنگانه(مبین) ارائه گشت.


جلسه 327 کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم


به گزارش گلستان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ضیافت نور، ایشان‌ ابتدا به موضوع پاسخگویی پیامبر و ائمه به سئوالات مردم به قدر و اندازه فکر آنها و بکارگیری تمام ظرفیت علمی خود در مناجات و دعای به درگاه الهی، اهمیت دعای عرفه امام حسین علیه السلام و ادعیه وارده چون کمیل، ابوحمزه اشاره کردند و به بهره گیری از علوم اهل بیت علیه السلام از این طریق تاکید کردند.

مدیر کرسی تلاوت در بخش دوم مباحث تفسیری خود همزمان با تلاوت آیات مربوط به حج (۲۵ تا ۲۷ حج _ ۱۲۴ و ۱۲۵ بقره _ ۹۷ مائده و ۹۷ آل عمران) و بیان مراحل ۵ گانه عمره تمتع و ۱۳ گانه حج تمتع  نتیجه گیری کردند که خداوند با قرار دادن حج و امامت برای عموم بشریت (جعل الله الکعبه البیت الحرام قیاما للناس ۹۷/ مائده... و اذبتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن قال انی جاعلک للناس اماما ۱۲۵/ بقره) حج را ساز و کار اداره جهان بشری و  امام را رهبر و مدیر این ساختار (که مقام ابراهیم در مسجد الحرام سمبل آن است) قرار داده است و مردم عالم تا حج و امام معصوم (عج الله تعالی فرجه الشریف) را درک نکرده و زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود را با آن وفق ندهند همچنان در مشکلات موجود غوطه ور خواهند بود.

دعای قرآنی ختم جلسه توسط مجری محترم، پذیرایی با کلوچه بسته بندی، تذکر درباره کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم ضیافت نور جلسه ۳۲۸ (عید غدیر) پایان بخش برنامه ها بود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-6209.html )