عنوان خبر:بايد از قيام امام حسين و حادثه كربلا درس عبرت بگيريم
سه شنبه 16 آذر 1389 - 23:36:06


نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: ما و بخصوص برخي از خواص بايد از قيام امام حسين (ع) و حادثه بزرگ كربلا درس عبرت بگيريم.



'سيدشهاب الدين صدر' عصر سه شنبه در چهارمين همايش بزرگ پيروان ولايت با عنوان 'بصيرت در سايه ولايت' در جمع اصولگرايان استان گلستان در مدرسه علميه امام صادق (ع) گرگان افزود: حادثه عاشورا و قيام امام حسين (ع) بسيار اهميت دارد، اين حادثه اتفاق عجيبي در تاريخ بشر است .
وي تصريح كرد: افرادي كه امام حسين (ع) را تنها گذاشتند، افراد عادي و معمولي نبودند و ما بايد مراقب باشيم تا رهبري ديني جامعه امروز ما تنها نماند و بايد بدانيم كه صحنه خاصي در آن سال اتفاق افتاد كه دين بماند.
وي ادامه داد: ديني كه امروز ما از آن نام مي بريم، ديني است كه شهدا، ايثارگران و آزادگان براي ما به ارمغان آورده اندو اين نظام جمهوري اسلامي ايران به بركت خون شهدا و قيام امام خميني (ره) به وجود آمد.
عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي افزود: امروز بزرگترين و مهمترين وظيفه ما، حفظ اين نظام است و اين وفاداري در واقع وفاداري ما را نسبت به امام حسين (ع) نشان مي دهد.
صدر گفت: نگذاريم عده اي هجمه اي به نظام، رهبري و امام وارد نمايند و بايد راه امام خميني (ره) را كه رهبر معظم انقلاب اسلامي با صلابت و بصيرت كامل در آن راه گام برداشته، حفظ نموده و ادامه دهيم.
به گفته صدر، با هوشياري مردم و جوانان در صحنه هاي مختلف انقلاب، نظام جمهوري اسلامي از گردنه هاي بزرگ عبور كرده و مردم نيز خوب و موفق از اين آزمون بيرون آمده اند كه به فرموده امام راحل در طول تاريخ و در هيچ كشوري مانند مردم ايران وجود ندارد.
وي اظهار داشت: ما بايد با توكل به خدا و توسل به امام حسين (ع) تلاش كنيم تا با وحدت و هماهنگي از كيان و رهبري نظام محافظت كنيم و نگذاريم دشمن طماع هر كاري كه مي خواهد انجام دهد.
وي يادآور شد: وحدت و يكپارچگي مردم و مسئولين در واقع باعث رشد، توسعه و پيشرفت نظام جمهوري اسلامي ايران در همه عرصه ها و ابعاد شده است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: اوج فشار دشمنان بعد از فتنه 88، قطعنامه 1929 شوراي عالي امنيت در خرداد بود كه مي خواستند ما را تحقير كنند، اما مردم ما راهي را كه انتخاب كرده اند، راه ائمه است كه با ايمان، ايستادگي و مقاومت و صلابت رهبري در آن راه گام بر مي دارند.
به گفته اين نماينده مجلس، وقتي رييس جمهوري كشورمان به عنوان سفير نظام اسلامي تا مرز اسرائيل مي رود و با آن همه استقبال باشكوه و بي نظير مواجه مي شود، اين مساله نشان از عشق مردم آن كشور نسبت به امام، رهبري و انقلاب دارد و اين در واقع برگرفته از قيام امام حسين (ع) مي باشد.
وي خاطرنشان كرد:‌ امروز به بركت خون امام حسين (ع) تمام توطئه هاي دشمنان با وحدت و يكپارچگي مردم خنثي شده است.

منبع : ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-623.html )