عنوان خبر:سخنان جليلي در ژنو باعث انفعال دشمنان شد
سه شنبه 16 آذر 1389 - 23:37:09


نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: سخنان سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و رييس تيم مذاكره كننده كشورمان با گروه 1+5 در ژنو در جمع اعضاي اين گروه، باعث انفعال دشمنان شد.



'سيدشهاب الدين صدر' عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: جليلي در آن اجلاس از موضع اقتدار و هوشمندانه وارد شد و از عزت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران دفاع نمود.
به گفته وي، در آن مذاكرات وقتي جليلي سخن از دانشمند شهيد استاد 'شهرياري' به ميان آورد، موجب تعجب و غافلگيري همگان شد كه در آن اجلاس چگونه در آن خصوص صحبت مي شود.
وي تصريح كرد: پيگيري عاملين اصلي ترور دانشمند شهيد 'شهرياري' از مطالبات نظام جمهوري اسلامي ايران است و آنان كه ادعاي دفاع از آزادي و حقوق بشر را دارند، چگونه راضي مي شوند تا در آن جلسه سخني در اين خصوص نگويند.
وي ادامه داد: مردم و كشور ما امروز عزت و افتخار بزرگي پيدا كرده و دشمن نيز بايد بپذيرد كه با وحدت و اتحاد و يكپارچگي كه در ميان مردم ما است، نمي تواند به اهداف و برنامه هاي خود دست يابد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: با اين اتحاد مردم، دشمن نبايد در فكر تجاوز به هر روش و طريقي به كشور و نظام جمهوري اسلامي ايران باشد، زيرا تمام برنامه ها و توطئه هاي آنان همچنان كه از پيروزي انقلاب اسلامي تا كنون خنثي شده، از بين خواهد رفت.
صدر در ادامه در خصوص ترورهاي اخير و علل آن گفت: آنان به دنبال راهي هستند كه فعاليتها، پيشرفتها و دستاوردهاي ما را متوقف كنند اما از اين مساله غافلند كه مردم ما از گردنه هاي سخت عبور كرده اند تا به اين نقطه اوج و اقتدار رسيده اند.
به گفته صدر، طرح ترور دانشمندان هسته اي و اساتيد فيزيك كشور، آخرين تير تركش دشمنان است كه در حال خارج شدن مي باشد، اما هيچ كدام از اين برنامه ها نمي تواند جلوي عزت و سربلندي نظام جمهوري اسلامي ايران را بگيرد.
وي اظهار داشت: اگر امروز يك دانشمند به شهادت رسيد، از سوي ديگر هزاران دانشمند ديگر در كشور وجود دارد كه پشت ميزهاي دانشگاه نشسته و راه اين شهيدان را ادامه خواهند داد.
وي يادآور شد: ما با اين دانشمندان در واقع به رشد و تعالي بزرگي دست خواهيم يافت.
عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي در خصوص قانون هدفمند كردن يارانه ها گفت: اين طرح در دولتهاي گذشته مطرح بود، اما آنان نمي توانستند آن را اجرا كنند و برنامه اي براي آن نداشتند، اما اين دولت با برنامه ريزي توانست جرات اجراي اين طرح را به خود بدهد.
صدر افزود: مجلس و دولت در خصوص اجراي اين قانون همسو و هم نظر هستند، اما نمايندگان اعتقاد دارند كه بايد اجراي اين قانون حداقل عوارض را براي آينده كشور داشته باشد و كشور را از وضعيت بحراني نجات دهد.
به گفته اين نماينده مجلس، خوشبختانه با اجراي اين قانون، به هيچ گروه و قشر خاصي فشار نمي آيد و امروز نيز اين آمادگي در ميان مردم براي اجراي قانون وجود دارد.

منبع : ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-624.html )