عنوان خبر:فتنه سال 1388 سناريوي دشمن
چهارشنبه 17 آذر 1389 - 23:33:33


نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: فتنه سال 1388 سناريوي دشمن بود كه از سوي عوامل داخلي و خارجي طراحي شده بود.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، سيدشهاب‌الدين صدر در همايش بصيرت در سايه ولايت در مدرسه امام جعفر صادق (ع) گرگان با اشاره به قيام سيدالشهدا اظهار داشت: واقعه كربلا ويژگي‌هايي داشت كه براي همه ما الهام بخش است.
وي با بيان اينكه قيام امام حسين (ع) حركت آفرين است، تصريح كرد: احياي امر به ‌معروف و نهي از منكر و اقامه احكام الهي از اهداف قيام امام حسين (ع) است كه براي رسيدن به اين اهداف جان خود را نيز فدا كرد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اگر قيام امام حسين (ع) نبود چيزي از اسلام باقي نمي‌ماند، گفت: يزيد بر خلاف معاويه كه با دورويي حكومت را اداره مي‌كرد حتي در ظاهر نيز خيلي از مسائل ديني را رعايت نمي‌كرد و اگر اين مسير ادامه مي‌يافت معلوم نبود چيزي از اسلام به ما برسد اما با خون امام حسين (ع) اسلام دوباره احيا شد.
صدر خاطرنشان كرد: ارزش‌هاي زيادي از قيام امام حسين (ع) مانند شجاعت، انصاف، عدالت‌طلبي و حق‌طلبي از سوي فردفرد ياران آن حضرت به عنوان الگو در جامعه اسلامي گسترش يافته است.
وي ادامه داد: كساني كه در سپاه يزيد بودند بعضا سابقه همراهي با پيامبر (ص) داشته و حتي برخي فرزندان سرداران اسلام بودند كه اين نكته‌ مهمي است كه بايد از آن درس گرفت.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: بايد عبرت‌هاي واقعه عاشورا را آموخت تا دوباره اين واقعه دردناك تكرار نشود.
صدر گفت: هنوز خطبه‌هاي پيامبر (ص) در گوش مردم بود كه با آرايش نظامي در مقابل امام حسين (ع) آن حادثه دلخراش را به وجود آوردند كه نقل آن هم شرم‌آور است.
وي با بيان اينكه اگر مراقبت نكنيم واقعه عاشورا بار ديگر اتفاق خواهد افتاد، افزود: عبرت‌هاي عاشورا موضوع مهمي است كه به ناگاه مردم تمام آنچه را كه مي‌دانند به يكباره فراموش مي‌كنند و در ميدان با حق مقابله مي‌كنند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فتنه سال 1388 نيز گفت: فتنه سال 1388 سناريوي دشمن بود كه از سوي عوامل داخلي و خارجي طراحي شده بود.
صدر با اشاره به اينكه برخي از افرادي كه از آن فتنه خارج شدند تازه به عمق توطئه‌هاي دشمنان پي بردند، افزود: ترديدي نيست كه جمهوري اسلامي تنها حكومت جهان است كه به صورت مستقل و براساس حق بنا شده است.
وي تصريح كرد: در هيچ جاي دنيا حكومت مستقل وجود ندارد و تنها ايران است كه به صورت مستقل حامي مظلومان جهان در مقابل استكبار است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان فرازهايي از بيانات امام راحل گفت: امام بارها فرمودند هر وقت ديديد دشمن كار شما را تشويق كرد بدانيد كارتان درست نيست و در انجام آن بايد ترديد كرد.
صدر افزود: امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي حاصل خون قيام امام حسين (ع) و جانبازي و رشادت‌هاي شهيدان است كه با قيام حسيني امام خميني (ره) تحويل ما شد و حفظ نظام بزرگترين وظيفه‌اي است كه بايد با جان و دل از آن مراقبت كرد.
وي خاطرنشان كرد: مردم ما با هوشياري و بصيرت خود در صحنه‌هاي مختلف نظام را از گردنه‌هاي مختلف و بزرگ نجات دادند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد با وحدت و يكپارچگي از كيان رهبري دفاع كنيم و نگذاريم دشمنان چشم طمع به اين كشور و نظام داشته باشند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-627.html )