عنوان خبر:فشار صانعي و حلقه‌نفوذي اطراف‌كروبي براي تكذيب برسميت‌شناختن دولت
جمعه 9 بهمن 1388 - 18:31:57


مهدي كروبي كانديداي شكست‌خورده انتخابات رياست جمهوري دهم- كه آراي وي حتي از آراي باطله نيز كمتر شد- كه با گذشت 7 ماه از استقرار دولت و پس از حماسه مردمي 9 دي در عقب‌نشيني آشكار، اذعان به رسميت داشتن دولت كنوني كرده است، اين روزها به دليل اتخاذ چنين مواضعي، مورد سؤال رسانه‌هاي ضد انقلاب، عناصر مخالف نظام اسلامي و حلقه افراطيون نزديك به وي قرار گرفته است.



عناصر ضد انقلاب و حلقه افراطيون نفوذ كرده در اطراف وي، در محافل خصوصي و آشكار خود بر اين نكته تاكيد دارند كه از همان ابتدا نبايد بر روي كروبي حساب باز مي‌كردند چراكه وي هيچ‌گاه بر مواضع خود پايدار نيست، از همين رودر شرايط كنوني بايد از وي عبور كرده و شعارها و مطالبات راديكال جنبش سبزعليه حاكميت را در خارج از كشوردنبال كنيم.

بر اين اساس، حلقه نفوذي در اطراف كروبي كه از همان ابتداي شكست وي در انتخابات رياست جمهوري دهم، نقش مهمي در راهبري بيانيه‌ها و مواضع ساختارشكن وي عليه نظام اسلامي داشتند، در روزهاي گذشته طي ديدارهاي مكرري با وي، او را تحت فشار گذاشته‌اند تا مواضع اخيرش مبني بر رسميت داشتن دولت را تكذيب يا حداقل تعديل كند، همچنين قرار است اين جلسات در هفته آينده نيز افزايش يابد.

اين طيف كه به شدت از عقب‌نشيني كروبي خشمگين هستند، به وي اعلام كردند كه نبايد از واژه رسميت در برابر دولت كنوني استفاده مي‌كرده به همين دليل بايد وي با صدورتكذيبيه‌ يا بيانيه‌اي جديد از واژه "دولت مستقر" استفاده كند.

در همين حال شنيده‌ها حاكي است، شيخ يوسف صانعي كه طي سال‌هاي گذشته به ويژه دولت اصلاحات تلاش زيادي براي معرفي خود به عنوان مرجع در افكارعمومي كرده و به تازگي از سوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم فاقد ملا‌ك‌هاي مرجعيت اعلام شد، در جلسه‌اي با اعضاي ارشد دفتر خود، با انتقاد شديد از موضع جديد كروبي در به رسميت شناختن دولت با الفاظي ركيك به وي حمله كرده است.

اين مدعي مرجعيت نيز با تكرار پيشنهاد حلقه نفوذي در اطراف كروبي، از وي خواسته است تا به جاي واژه رسميت داشتن دولت كنوني از كلمه "دولت مستقر" استفاده كند.

وي با بيان اينكه پس از شنيدن موضع اخير كروبي در به رسميت شناختن دولت تا صبح خوابم نبرد، خطاب به اعضاي دفترش گفته است كروبي اخيرا در نامه‌اي از من خواسته تا در مسائل سياسي وارد نشوم و به مسائل ديني بپردازم اما ديگر نمي‌شود او را با چنين افتضاحاتي تحمل كرد و بايد او را متقاعد كنيم تا سخنانش را تكذيب كند.

گفتني است، پس از به رسميت شناختن تلويحي دولت دهم از سوي موسوي در بيانيه 17 خود، مهدي كروبي نيز در گفتگو با رسانه‌ها اعلام كرد رئيس جمهور منتخب ملت ايران را به رسميت مي‌شناسد و پسر وي نيز در مصاحبه‌هاي جداگانه با رسانه‌هاي بيگانه گفته‌هاي پدر خود را در اين زمينه تائيد كرد.

منبع : رجانيوز




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-63.html )