عنوان خبر:مديريت شهري رو به استقلال مي‌رود
چهارشنبه 17 آذر 1389 - 23:33:57


عضو شوراي اسلامي شهر گرگان گفت: با توجه به سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي، مجلس در برنامه پنجم توسعه بر واگذاري تصدي مديريت شهر به شهرداري‌ها و بخش خصوصي و تعاوني‌ها تاكيد دارد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر گرگان، ذبيح‌الله ميقاني اظهار داشت: مديريت واحد شهري از جمله مقوله‌هايي است كه مي تواند در ساخت شهرها جايگاه محوري و تعيين كننده داشته باشد، به عبارت ديگر مي‌توان گفت يك شهر مطالبات زيادي دارد كه اين مطالبات بدون مديريت شهري واحد جايگاهي جدي پيدا نمي‌كند.
وي با تاكيد بر اينكه مديريت شهري در لايحه برنامه پنجم توسعه و بررسي آن در مجلس شوراي اسلامي از جايگاه خاصي برخوردار شده است، افزود: استقلال مديريت شهري از جمله مباحثي است كه در فراز و فرودهاي بسياري قرار گرفته و تصويب بندهايي از لايحه برنامه پنجم توسعه در حوزه مديريت شهري نشان داد كه نمايندگان مجلس به ‌ويژه فراكسيون مديريت شهري در برنامه پنجم توسعه تحقق مديريت واحد شهري، استقبال از سرمايه‌‌گذاري‌هاي بخش خصوصي براي اداره شهرها و تقويت جايگاه مديريت شهري را در نظر داشته‌ است.
اين عضو شوراي اسلامي شهر گرگان با اشاره به اينكه ساماندهي مديريت شهري به مديريت يكپارچه از جمله سياست‌هايي است كه مي‌تواند در موفقيت برنامه‌ها و رشد پروژه‌هاي عمراني بسيار تاثيرگذار باشد، خاطرنشان كرد: به گفته برخي از نمايندگان مجلس، به منظور حمايت از مديريت شهري در برنامه پنجم توسعه مقررشد هرگونه معافيت در عوارض شهرداري ممنوع باشد مگر اينكه منابع‌اش از سوي دولت و مجلس تامين شود.
ميقاني اظهار داشت: نمايندگان مجلس علاوه بر حمايت از بودجه شهرداري‌هاي كشور مصوبات ديگري هم داشتند، به ‌عنوان مثال دولت مكلف شد تا اولويت سياست‌هاي بخش مسكن در شهرها را به نوسازي بافت‌هاي فرسوده اختصاص دهد كه بر اين اساس سالانه 10 درصد از بافت‌هاي فرسوده شهري بايد نوسازي شود و دولت بايد هر سال بودجه و تسهيلات لازم براي اين كار را در اختيار شهرداري‌ها به‌عنوان مجريان نوسازي قرار دهد.
به گفته وي در روند بررسي مديريت واحد شهري بحث مطالبات ارزش افزوده هم مطرح شد كه براساس آن درآمد شهرداري‌ها از محل نرخ ماليات بر ارزش افزوده در عرض پنج سال آينده از يك و نيم درصد فعلي به سه درصد خواهد رسيد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-630.html )