عنوان خبر:ايجاد فضاي كتابخانه ديجيتال
چهارشنبه 17 آذر 1389 - 23:34:25


مديركل كتابخانه‌هاي عمومي گلستان از ايجاد فضاي كتابخانه ديجيتال در پنجمين نمايشگاه سراسري كتاب استان خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان، سيدحسن علوي با اشاره به فعاليت‌هاي غرفه اداره كل نهاد كتابخانه عمومي، اظهار داشت: امسال براي اولين بار فضاي كتابخانه ديجيتال در اين غرفه ارائه شده و مردم مي‌توانند از مقالات ديجيتال بهره‌مند شوند و از كتب صوتي و ديجيتال استفاده كنند.
وي افزود: در اين مكان مردم ضمن بهره‌مندي از كتابخانه سنتي و مطالعه خود كتاب مي‌توانند به كتابخانه‌هاي ديجيتال نيز دسترسي پيدا كنند.
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي گلستان ادامه داد: همچنين به منظور بهره‌مندي نابينايان از اين نمايشگاه و كتاب‌هاي اين غرفه، سيستم استفاده از كتابخانه ديجيتال خاص نابينايان در محل غرفه داير شده و نابنايان مي‌توانند از منابع ديجيتال كتابخانه خاص خودشان استفاده كنند.
علوي همچنين از برگزاري جشن اهداي كتاب همزمان با برپايي نمايشگاه كتاب در سطح استان خبر داد و گفت: اين جشن به منظور ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در بين مردم برگزار شده است.
وي پنجمين نمايشگاه بزرگ كتاب گلستان را نسبت به نمايشگاه‌هاي قبلي بهتر خواند و خاطرنشان كرد: اين نمايشگاه به تراز شايستگي مردم اهل مطالعه گلستان نزديك‌تر شد.
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي گلستان با بيان اينكه در سال گذشته ناشرين كمتري شركت كردند، حضور ناشران در نمايشگاه امسال گسترده خواند و افزود: همه مسئولان، مردم، محققان و پژوهشگران با حضور خود در نمايشگاه زمينه برپايي يك نمايشگاه بسيار وسيع‌تر را در سطح استان فراهم كردند.
علوي با اشاره به رتبه پنج استان در بخش كتابخانه‌هاي عمومي در سطح كشور، تصريح كرد: الان نيازمند حضور اهالي كتاب و كتابخواني در استان هستيم و وظيفه داريم بستر دسترسي آسان مردم به كتاب را فراگير كنيم.
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي گلستان گفت: نمايشگاه‌هاي كتاب يكي از بهترين بسترهاي دسترسي مردم به كتاب است.
علوي گفت: نهاد كتابخانه‌هاي عمومي در اكثر نمايشگاه‌هاي استان حضور جدي و فعال دارد.
وي افزود: همه زمينه‌هاي توسعه نظام اعم از توسعه فرهنگي، اجتماعي و غيره در گرو مطالعه است و هر چه مطالعه مردم بيشتر شود ما شاهد حضور توسعه بيشتر هستيم.
علوي با بيان اينكه اين نمايشگاه از اعتبار ويژه‌اي برخوردار است، تصريح كرد: بايد دسترسي همه مردم در نمايشگاه‌ها را فراهم كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-634.html )