عنوان خبر:روند كند رشد سرمايه‌گذاري در استان
چهارشنبه 17 آذر 1389 - 23:34:41


استاندار گلستان گفت: روند رشد سرمايه‌گذاري در گلستان كندتر از ساير استان‌هاي كشور است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، جواد قناعت پيش از ظهر امروز در جمع مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان اظهار داشت: اگرچه در طول يكسال اخير جهش خوبي در حوزه سرمايه‌گذاري در استان صورت گرفته است اما اين ميزان رشد هنوز كافي نيست.
وي تصريح كرد: توجه به سرمايه‌گذار بايد نزد همه مديران استان و در لايه‌هاي پايين‌تر دستگاه‌هاي اجرايي به صورت فرهنگ دربيايد به طوريكه اين امر را بخشي از وظايف ذاتي خود به شمار آورند و براي تحقق آن تلاش مضاعف داشته باشند.
استاندار گلستان با اشاره به ضرورت ايجاد نگاه جديد به سرمايه‌گذار در مديران استان خاطرنشان كرد: مسير موفقيت، سعادت و پيشرفت استان در حوزه اقتصادي از مجراي جذب سرمايه‌گذار مي‌گذرد و ما چه بخواهيم و چه نخواهيم بايد در اين مسير گام برداريم.
قناعت رشد سرمايه‌گذاري خارجي در استان گيلان را شاهدي بر‌ قدرت مديران در جذب سرمايه‌گذار خارجي عنوان كرد و گفت: هنگامي كه يك استان جهان سومي در شمال كشور قادر است رتبه اول كشور را در جذب سرمايه‌گذاري خارجي در سال 1388 كسب كند و استان‌هايي نظير خوزستان و اصفهان را پشت سر بگذارد، بايد بپذيريم كه گلستان نيز با كمي همت بيشتر مي‌تواند در رديف استان‌هاي پيشرو از نظر ميزان سرمايه‌گذاري خارجي قرار گيرد.
وي جزيره آشوراده را يكي از بهترين فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در گلستان عنوان كرد و اظهار داشت: رشد نيافتن اين منطقه تنها به دليل كندي و عدم تلاش مديران استان است.
استاندار گلستان افزايش سطح اختيارات بانك‌هاي استان براي پرداخت تسهيلات را يكي از ضروري‌ترين اقدامات براي افزايش سرمايه‌گذاري در منطقه عنوان كرد و يادآور شد: ضعف منابع داخلي بانك‌هاي استان نوپاي گلستان سبب كندي روند سرمايه‌گذاري در اين منطقه شده است.
به گفته وي چنانچه مسئولين ارشد كشور مدت زمان كوتاهي بانك‌هاي استان را از رعايت قانون تعادل منابع و مصارف معاف كرده و خط اعتباري ويژه‌اي را براي ارائه تسهيلات در اختيار بانك‌ها قرار دهند كمك بزرگي به رشد سرمايه‌گذاري در استان مي‌شود.
قناعت همچنين واگذاري اختيار لازم به بانك‌هاي استان درباره تعيين مهلت بازپرداخت تسهيلات اعطايي به سرمايه‌گذاران را از مسئولين مرتبط كشوري خواستار شد.
وي با بيان بخشي از توانمندي‌ها و قابليت‌هاي طبيعي گلستان اظهار داشت: اين استان آمادگي دارد تا به عنوان استان پايلوت براي استقرار صنايع پاك در نظر گرفته شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-636.html )