عنوان خبر:گلستان ميزبان همايش سرمايه‌گذاري خارجي
چهارشنبه 17 آذر 1389 - 23:34:49


معاون وزير اقتصاد و امور دارايي گفت: چنانچه تعداد پروژه‌هاي معرفي شده گلستان در سايت ستاد سرمايه‌گذاري كشور از 20 پروژه به 50 پروژه ارتقا يابد، اين استان ميزبان همايش حمايت از سرمايه‌گذاري خارجي خواهد بود.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، بهروز عليشيري ظهر امروز در شوراي اداري استان گلستان اظهار داشت: ميزان طراوت و شادابي بخش خصوصي و تعاوني و سهم بخش خصوصي از توليد ناخالص داخلي هر استان از جمله مهم‌ترين عوامل موفقيت هر استان در جذب سرمايه‌گذار خارجي است.
وي با بيان اينكه گلستان در يك سال اخير رشد محسوسي را در ميزان جذب سرمايه‌گذار خارجي داشته است تصريح كرد: اين اقدامات اگرچه خوب بوده اما كافي نيست بلكه مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد به حدي تلاش كنند كه سالانه دست كم دو حمايت سرمايه‌گذاري بين‌المللي در استان صورت گيرد.
وي خاطرنشان كرد: شرط مهم جذب سرمايه‌گذار خارجي به استان فرصت‌يابي دقيق بر اساس روش شناسي بين‌المللي است.
رئيس سازمان سرمايه‌گذاري و كمك‌هاي اقتصادي و فني ايران با تاكيد بر اهميت بازاريابي و معرفي صحيح فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري براي جذب سرمايه‌گذاران خارجي گفت: جذب سرمايه‌گذار خارجي مانند بازي است كه قاعده خاص خود را دارد و بايد براي ورود به اين بازي آموزش لازم ديده شود.
عليشيري ادامه داد: بازي جذب سرمايه‌گذار خارجي با وجود قواعد متفاوت، يك ويژگي بارز و مشترك دارد و آن چيزي جز اعطاي مشوق‌هاي مناسب نيست.
وي گفت: مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد نسبت به كشف علل عدم رغبت سرمايه‌گذاران براي ورود به پروژه‌هاي استان تلاش كرده و در اسرع وقت اقدامات لازم را براي رفع موانع و تعريف مشوق‌هاي جديد انجام دهند.
وي يادآور شد: مشوق‌ها بايد به گونه‌اي باشد كه علاوه بر ايجاد اطمينان در سرمايه‌گذار درجه مناسبي از سوددهي را نيز براي وي به همراه داشته باشد.
رئيس سازمان سرمايه‌گذاري و كمك‌هاي اقتصادي و فني ايران با تاكيد بر اينكه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري بايد در چارچوب استانداردهاي بين‌المللي به سرمايه‌گذاران معرفي شود اظهار داشت: بسياري از مديران تصور مي‌كنند تنها با سخن راندن از قابليت‌ها و ظرفيت‌‌ها و معرفي مزيت‌هاي ذاتي منطقه قادر به جذب سرمايه‌گذار هستند در حالي كه فرصت‌ها و پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري بايد همراه با مطالعات و توجيهات اقتصادي و همراه با مجوزهاي اخذ شده در قالب يك بسته پيشنهادي به سرمايه‌گذار ارائه شود.
عليشيري با بيان اينكه موفقيت ستاد سرمايه‌گذاري كشور در گرو همكاري ستادهاي استاني است تصريح كرد: مركز خدمات سرمايه‌گذاري استان‌ها كه متشكل از ادارات و دستگاه‌هاي مرتبط با امر سرمايه‌گذاري است، بر اساس وظيفه تعريف شده بايد تلاش كند تا زمان اعطاي مجوز اجراي پروژه به سرمايه‌گذاران به حداقل ممكن كاهش پيدا كند.
وي همچنين وظيفه ستاد سرمايه‌گذاري در استان‌ها را رسيدگي به شكايات سرمايه‌گذاران عنوان و تصريح كرد: استاندار به عنوان رئيس اين ستاد موظف است ظرف 15 روز به شكايت سرمايه‌گذاران از دستگاه‌هاي اجرايي رسيدگي و با دستگاه متخلف بر اساس قانون برخورد كند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-637.html )