عنوان خبر:تثبيت نرخ ارز
پنجشنبه 18 آذر 1389 - 15:19:06


معاون وزير اقتصاد و دارايي گفت: تثبيت نرخ ارز سياست دولت است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، بهروز عليشيري در همايش سرمايه‌گذاري و نحوه تامين منابع مالي كه با حضور صنعتگران، توليدكنندگان، سرمايه‌گذاران و كارآفرينان برگزار شد، اظهار داشت: حرف امروز ما حضور و ورود سرمايه‌گذاران خارجي است.
به گفته وي شركتي موفق است كه نسبت بدهي‌اش را به كل سرمايه شركت كاهش دهد.
معاون وزير اقتصاد و دارايي افزود: بانك‌ها به عنوان واحدهاي تجاري هستند كه وظيفه جمع‌آوري سرمايه را به عهده دارند.
عليشيري با اشاره به بررسي بنگاه‌ها از سوي موسسات تصريح كرد: در پي اين بررسي ميزان رسيك شركت‌ها رتبه‌بندي شده و ميزان درصد وام تعلق يافته درنظر گرفته مي‌شود.
به گفته وي‌ رتبه‌بندي‌ها از يك تا شش است كه رتبه يك مشمول وام شش درصد و رتبه ششم از وام 16 تا 20 درصد برخوردار مي‌شود بنابراين بايد برآورد ريسك شما از سوي موسسه اعتبار سنجي صورت گيرد.
رئيس كل سازمان سرمايه‌گذاري و كمك‌هاي اقتصادي و فني ايران با اشاره به نسبت صادرات به واردات اذعان داشت: زنجيره‌اي در اين بين اتفاق مي‌افتد كه از ايده آغاز و تبديل به توليد محصول مي‌شود و اين زنجيره ممكن است داراي تقاضاي داخلي و يا خارجي باشد.
عليشيري تصريح كرد: اگر يك سوي نگاهمان را به صادرات منعطف كنيم در همه مراحلي كه منجر به صادرات مي‌شود كالاي مورد نياز گران مي‌شود.
وي افزود: چنانچه قيمت توليد بالا رود صادرات نيز بي‌ارزش مي‌شوند لذا با كنترل اين وضعيت هزينه‌هاي ثابت توليد كاهش پيدا كرده و ظرفيت صادرات روند افزايشي پيدا خواهد كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-645.html )