عنوان خبر:جزئيات‌فعاليت‌هاي دو تروريست كه اعدامشان موسوي‌وكروبي را ناراحت كرد
سه شنبه 13 بهمن 1388 - 02:08:47


در پي اجراي حكم اعدام دو تن از متهمين به جرم محاربه كه از سوي دادگاه به اعدام محكوم شده بودند، پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي وانقلاب تهران، گزارشي از اتهامات محكومين ياد شده و مراحل رسيدگي به پرونده هاي آنان را به منظور تنوير افكار عمومي منتشر كرد.



اين اطلاعيه، پس از آن منتشر مي‌شود كه روز شنبه ميرحسين موسوي و مهدي كروبي در ديداري ضمن اعتراض به آنچه كه آن را تداوم وضعیت موجود نسبت به احکامی که بدون رعایت مراحل دادرسی برای اعدام برخی از شهروندان صادر شده و اجرای عجولانه آن مي‌خواندند، نسبت به اعدام دو تروريست در روز پنج‌شنبه كه از آنان به‌عنوان دو شهروند ياد كردند، اظهار تأسف نموده و خواستار رسیدگی قانونی به وضعیت بازداشت شدگان اخیر شدند.

بر اساس اين اطلاعيه، آرش رحماني پور فرزند داوود، درسال‌جاري به اتهام عضويت در گروهك ضد انقلابي انجمن پادشاهي دستگير شده بود. وي در بازجويي اوليه، عضويت در گروهكي ضد انقلابي موسوم به تندر و برنامه ريزي براي آتش زدن مراكز عمومي مانند امام‌زاده زيد در منطقه بازارتهران و امامزاده علي اكبر (ع) و هم‌چنين تهيه مواد منفجره را پذيرفته و اظهارداشت به علت شلوغي امامزاده و حضور نيروهاي بسيجي و انتظامي موفق به اجراي طرح بمب گذاري خود نشده بود.

وي هم چنين اقرار نمود كه به همراه يكي از دوستان خود به نام پيمان، خود را به انجمن پادشاهي معرفي نموده و ضمن عضويت در اين انجمن ، با اعضاي آن كه بعضاً داراي كد و نام رمز بوده‌اند، از طريق ايميل و چت در مورد ساخت مواد شيميايي و بمب ارتباط برقرار نموده است و برخي از مواد منفجره ساخت خود را نيز در بيابان‌هاي اطراف تهران، پارك جنگلي و جاده‌هاي شمال كشور آزمايش كرده بود.

آرش رحماني پور هم‌چنين اعتراف كرد كه با فردي ضد انقلاب به نام "فرود فولادوند " كه داراي شبكه ضد انقلابي در خارج از ايران است،ارتباط سازماني داشته است و به اين باور رسيده بود حكومت اسلامي بايد از بين برود و حكومت پادشاهي به جاي آن حاكم شود، به همين جهت مواد شيميايي براي ساخت بمب خريداري و بيش از يكصد كيلوگرم مواد منفجره در محل سكونت خود نگه‌داري مي‌كرد. تلاش براي انفجار بمب در حسينه ارشاد و مسجد النبي منطقه نارمك تهران نيز از جمله اقدامات نامبرده مي‌باشد كه البته با هوشياري مامورين موفق به انجام آن نشد.

از ديگر اتهامات محكوم ياد شده اقدام تبليغي عليه نظام و دين بود و در همين رابطه، مقالات و متن سخنراني‌هاي فولادوند را بين بستگان و دوستان خود توزيع مي كرد.

متعاقبا در پي تكميل تحقيقات ، دادسراي عمومي و انقلاب تهران براي متهم ياد شده به اتهام محاربه از طريق عضويت در گروهك تروريستي انجمن پادشاهي ايران و همكاري مؤثر با آن و نيز اجتماع و تباني براي ارتكاب جرايم عليه امنيت، مستند به گزارش مامورين ، اقارير متهم و ساير دلايل موجود در پرونده ، كيفرخواست صادر نمود.

با ارجاع پرونده به يكي از شعب دادگاه انقلاب اسلامي تهران، جلسه محاكمه با حضور متهم و وكيل وي تشكيل و دادگاه مستنداً به مواد 186، 187، 190 و 610 قانون مجازات اسلامي حكم به اعدام متهم به اتهام محاربه صادر نمود كه با اعتراض وكيل محكوم عليه به رأي، پرونده به دادگاه تجديدنظر استان تهران ارجاع و مرجع ياد شده نيز حكم صادره را عينا تاييد كرد.

"محمدرضا علي زماني"، فرزند اسماعيل، با نام مستعار برديا، در سال جاري به اتهام عضويت در گروهك ضد انقلابي انجمن پادشاهي دستگير شده بود. حسب اظهارات اوليه وي قبلاً از طريق غيرقانوني از مرز ايران خارج شده و به كردستان عراق رفته و درخواست پناهندگي سياسي كرده بود. وي در مدت اقامت در عراق با فرود فولادوند ارتباط برقرار و با رابط ضد انقلاب خود به نام جمشيد نيز آشنا مي شود.

نامبرده با ادعاي اين كه گروهكي ضد انقلابي به نام سيمرغ آريايي در ايران تشكيل داده، به جمشيد پيشنهاد بهره‌گيري از گروهك مذكور در راستاي مقابله با نظام را ارايه مي دهد. وي همچنين در مدت اقامت در عراق، با نيروهاي آمريكايي مستقر در سليمانيه نيز مرتبط شده و به اشغالگران آمريكايي پيشنهاد تشكيل يك شبكه ماهواره‌اي براي تبليغ عليه جمهوري اسلامي ايران را در صورت تأمين مالي از ناحيه آنان ارايه مي كند و نهايتا نيز در مصاحبه با شبكه‌هاي ماهواره‌اي ضدانقلاب به ترويج تفكرات ضد ديني و انحرافي خود پرداخته و آنها را نيز در يك لوح فشرده جمع آوري و تكثير نموده بود.

اين گزارش افزود: زماني همچنين در مصاحبه با شبكه‌هاي تلويزيوني بيگانه از جمله يور.تي. وي مطالبي در رابطه با قتل‌هاي زنجيره‌اي، تحريف آيات قرآن، تهديد افراد فعال اسلامي و امثال آن را به انجام رسانده و افرادي را جهت انجام عمليات تروريستي به رابط ضد انقلاب خود معرفي مي‌كند.

علي زماني هم‌چنين با عوامل فعال در گروهك ضد انقلابي انجمن پادشاهي در زمينه تامين منابع مالي و نيز كسب آموزش شيوه راه اندازي هسته‌هاي تروريستي، ساخت بمب‌هاي دستي و انفجاري مرتبط مي‌شود. نامبرده همچنين طريقه ساخت بطري‌هاي انفجاري را از طريق پست الكترونيك به مرتبطين خود در ايران آموزش داده بود تا در زمان اعلام از سوي گروهك انجمن پادشاهي، براي انفجار در مراكز دولتي از آن استفاده شود.

وي همچنين اسامي و محل سكونت تعدادي از نيروهاي بسيجي ساكن اسلامشهر را هم از طريق رابطين خود در ايران، به انجمن پادشاهي و رابط ضد انقلاب خود ارايه كرده بود.

زماني پس از بازگشت به ايران با فردي با نام مستعار سام آشنا شده و در خصوص انجام عمليات تروريستي در نماز عيدفطر مصلاي تهران نيز گفت و گو مي‌كند و تا زمان دستگيري نيز، ارتباط‌‌هاي خود با گروهك انجمن پادشاهي ايران و رابط ضد انقلابي خود ازطريق ايميل و تلفن را هم حفظ كرده بود.

اين گزارش مي افزايد: متهم به تمامي موارد فوق اقرار نموده و براين اساس كيفرخواستي به اتهامات محاربه، توهين به مقدسات، فعاليت تبليغي عليه نظام، تباني و اجتماع با هدف اقدام عليه امنيت و خروج غيرقانوني از كشور عليه نامبرده صادر و پرونده جهت رسيدگي به يكي از شعب دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال مي گردد.

متعاقبا در پي رسيدگي به اتهامات نامبرده، دادگاه انقلاب اسلامي نيز وي را به اتهام محاربه به اعدام و از باب توهين به مقدسات به پنج سال حبس محكوم نمود كه حكم ياد شده پس از اعتراض محكوم ، در يكي از شعب دادگاه تجديد نظر استان تهران رسيدگي و عينا تاييد مي گردد.

منبع : رجانيوز




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-65.html )