عنوان خبر:مهار آتش سوزي در جنگل هاي علي آبادكتول
پنجشنبه 18 آذر 1389 - 15:27:50


استاندار گلستان گفت: آتش سوزي در جنگل هاي دهنه زرين گل شهرستان علي آبادكتول كه از دو روز قبل آغاز شده بود هم اكنون مهار و بصورت كامل خاموش شده است.



مهندس 'جواد قناعت' كه به همراه اعضاي ستاد مديريت بحران استان شامگاه گذشته بصورت پياده از جنگلهاي علي آباد كتول بازديد كرده است، روز پنجشنبه اظهارداشت: اين نقطه از جنگل هاي استان پيش از اين دچار حريق نشده بود و با تلاش دو روزه اعضاي ستاد مديريت استان هم اكنون آتش به طور كامل مهار و خاموش شده است.
به گزارش ايرنا وي اضافه كرد: اكنون فقط در منطقه مينودشت، عمليات مهار و كنترل آتش در جنگل ها ادامه دارد و در ساير مناطق جنگلي استان عمليات مهار و اطفاي كامل حريق صورت گرفته است كه اميدواريم تا پايان امروز آتش در اين منطقه نيز مهار و خاموش گردد.
استاندار گلستان با بيان اينكه ساير مناطق جنگلي گلستان حالت پايداري دارند و وضعيت تحت كنترل است، اظهارداشت: وضعيت جوي منطقه و فصل برگ ريزان زمينه ساز بروز آتش سوزي در برخي مناطق جنگلي استان شده كه اميدواريم با بارش نزولات آسماني در روزهاي آينده، وضعيت پايداري در تمامي مناطق استان ايجاد شود.
استاندار همچنين تاكيد كرد نيروهاي ستاد مديريت بحران استان گلستان همچنان در مناطق مختلف جنگلي حضور دارند و در صورت بروز حادثه، عمليات امدادرساني بلافاصله صورت مي گيرد.
استان گلستان بيش از 430هزار هكتار جنگل دارد كه از گلوگاه در غرب تا گليداغ در شرق استان گسترده شده است.
آتش سوزي هاي پراكنده از حدود سه هفته قبل در مناطقي از جنگل هاي علي آبادكتول ، گرگان ، مينودشت و گاليكش آغاز شد كه خوشبختانه با تلاش نيروهاي دولتي و مردمي و بكارگيري چندين بالگرد در اكثر مناطق كنترل و مهار شده است اما حاكم بودن هواي نسبتا گرم در اين فصل از سال درگلستان و وجود برگهاي خشك ريخته شده در سطح جنگل ها، كماكان زمينه ساز بروز اتش سوزي است .



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-650.html )