عنوان خبر:نرخ نان در گلستان ارزان مي‌شود
جمعه 19 آذر 1389 - 23:48:38


مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان گفت: با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، نرخ نان آزادپزها در اين استان 35 درصد كاهش مي‌يابد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان، سيدحميدرضا ميرآفتاب در نشست مشترك با انجمن‌هاي اوليا و مربيان مدارس شهرستان گميشان اظهار داشت: دولت قصد دارد با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، مديريت درآمد و هزينه‌هاي خانوار را به خود مردم واگذار كند.
وي تصريح كرد: در سال 1375 دولت 450 ميليارد تومان در بخش آرد و نان كشور هزينه كرده كه اين رقم در سال 1388 به 4 هزار ميليارد تومان رسيد و مردم و مسئولان از كيفيت و چگونگي توزيع آن ناراضي بوده‌اند.
ميرآفتاب اظهار داشت: با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها دولت خود را موظف كرده كه يارانه آرد و نان را با روش‌هاي مناسب در اختيار مردم قرار دهد.
عضوستاد هدفمند كردن يارانه‌ها در استان گلستان ادامه داد: با اجراي اين قانون، ميزان ضايعات نان به طور قطع كاهش خواهد يافت و هدف دولت از اجراي اين قانون، حذف يارانه‌ها نيست بلكه پرداخت آن به شكل و نوع ديگري به مردم است.
ميرآفتاب افزود: با اجراي اين قانون ديگر نان كم كيفيت در پيشخوان نانوايي‌ها وجود نخواهد داشت و در عين حال كارخانجات آرد نيز ملزم به توليد آرد با كيفيت بوده چراكه با اجراي اين قانون، فضاي رقابتي در بخش توليد نان و آرد به وجود مي‌آيد.
وي گفت: در حال حاضر متناسب با ميزان مصرف سرانه نان در استان، يارانه مربوط به آن در حساب مردم واريز شده است.
ميرآفتاب با اشاره به اينكه در سال 1390 همچون سال‌هاي گذشته خريد تضميني گندم با برنامه‌ريزي متناسب با قانون جديد اجرا خواهد شد، گفت: از آثار مثبت ديگر اجراي اين قانون نوسازي ناوگان ادوات كشاورزي از جمله نوسازي تدريجي كمباين و تراكتور در استان گلستان است كه از محل صرفه‌جويي به اين بخش توجه جدي شده است كه مسئولان سازمان جهادكشاورزي با جديت تمام پيگير تحقق اين امر هستند.
مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان متذكر شد: افزايش غيرمنطقي قيمت كالاها قابل پذيرش نيست و به مردم اطمينان داده مي‌شود كه هيچ‌گونه كمبود كالا در استان وجود نخواهد داشت.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-655.html )