عنوان خبر:يادواره‌ها احياگر فرهنگ شهادت و ايثار
جمعه 19 آذر 1389 - 23:48:47


امام جمعه گنبدكاووس گفت: با برگزاري يادواره‌ها فرهنگ شهادت و ايثار در جامعه احيا مي‎شود.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، حجت‎الاسلام ‎والمسلمين محمدحسين سبحاني پيش از ظهر امروز در جلسه برگزاري نخستين يادواره شهداي روحاني و 500 شهيد اين شهرستان كه با حضور مسئولان استاني و شهرستاني برگزار شد، از برگزاري يادواره شهداي روحاني در سالروز حماسه 9 دي در مصلاي امام جعفرصادق (ع) خبر داد و با تسليت فرا رسيدن ماه محرم اظهار داشت: حادثه كربلا براي ترويج دين خدا بود.
وي با اشاره به اينكه شهداي انقلاب اسلامي در راستاي شهداي كربلا در اين مسير گام برداشتند، تصريح كرد: شهداي روحاني نيز براي رضاي خدا و حفظ دين همچون سيد و سالارشان امام حسين (ع) به شهادت‌ رسيدند.
امام جمعه گنبدكاووس گفت: هفت شهيد روحاني شهرستان از ميان همين مردم براي دفاع از دين خدا و حريم الهي برخاستند و هنوز ياد و خاطره آنها در اذهان مردم منطقه است.
‌سبحاني عنوان داشت: يادواره شهدا براي زنده نگه داشتن ياد شهدا است بنابراين بايد اطلاع‌رساني گسترده‌اي براي برگزاري اين يادواره انجام شود.
وي با تاكيد بر حضور حداكثري روحانيون و مردم شرق استان به ويژه جوانان در اين يادواره بيان داشت: برگزاري اين يادواره موج و تحول بزرگي در جامعه ايجاد مي‎كند و با يادآوري رشادت‌هاي شهداي روحاني و شهداي 12 دي و 500 شهيد شهرستان فرهنگ شهادت احيا مي‎شود.
حجت‎الاسلام ‎والمسلمين سبحاني ادامه داد: تجليل از شهداي روحاني گراميدشت هويت ديني و اسلامي است.
امام جمعه گنبدكاووس اظهار داشت: اين بزرگداشت براي نخستين بار در شهرستان گنبدكاووس برگزار مي‎شود.
وي با بيان اينكه سخنران اين مراسم حجت‎الاسلام ‎والمسلمين حسيني‌بوشهري، امام جمعه موقت قم است، خاطرنشان كرد: همراه با برگزاري اين يادواره نمايشگاهي با چهار غرفه شامل شهداي روحانيت غرفه بصيرت و غرفه ولايت‌پذيري و شهداي وحدت در شهرستان برپا‌ و همزمان با آن مسابقات ورزشي با نام جام شهداي روحاني در شهرستان برگزار مي‌شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-656.html )