عنوان خبر:نبايد بگذاريم خرافات وارد عزاداريها شود
جمعه 19 آذر 1389 - 23:48:56


امام جمعه گرگان گفت:نبايد بگذاريم خرافات وارد عزاداري ها شود زيرا باعث مي شود اصل نهضت عاشورا فراموش شود.



آيت الله سيدكاظم نورمفيدي در خطبه هاي نمازجمعه گرگان افزود:اگر به مسائلي بپردازيم كه ربطي به عاشورا ندارد و حتي ضد آن است عاشورا فراموش مي شودو هيچ گناهي شايد بدتر از اين نباشد كه امام حسين (ع) را وسيله مقاصد خود حتي گرياندن مردم قرار دهيم.
وي با اشاره به اهداف سيد الشهدا گفت: بايد كاري كنيم كه همان اهدافي كه سيد الشهداء بخاطرش شهيد و پيروز شد و در طول تاريخ قيامها و مبارزات پيروان امام حسين(ع) را سبب شد، احيا شود.
وي در ادامه به قمه زني اشاره كرد و گفت: اين مسئله در استان ما وجود ندارد اما خلاف شرع است، دشمن از اين صحنه ها فيلمبرداري و عكسبرداري مي كند و آبروي شيعه را در دنيا مي برد.
آيت الله نورمفيدي در ادامه گفت: هدف امام حسين (ع) را در اشعار خود تبيين كنيم دلها بايد شكسته شود و اينكه بعضي مي­ گويند نبايد گريه كرد چون امام حسين (ع) وظيفه شان را با افتخار به پايان رساند پس بايد خوشحال باشيم اشتباه است.
وي در ادامه با مذاكرات ايران با گروه 1+5 اشاره كرد و گفت: در تير ماه گذشته دبير شوراي امنيت ملي نامه اي به گروه 1+5 نوشت و خواست مواضع خود را در برابر سلاحهاي هسته اي اسرائيل، تعامل يا دشمني با ايران و الزام به منطق و گفت و گو روشن كند .
خطيب نماز جمعه با اشاره به مذاكرات چند روز قبل ايران با گروه1+5 بيان كرد: در اين مذاكرات موضع ايران برجسته بود زيرا در توليد كيك زرد و غني سازي اورانيوم با غلظت 20 درصد به موفقيت رسيد و با اين دو پيشرفت به مذاكرات رفت.
وي ادامه داد: در جلسه هم برگ برنده اي داشت و آن عدم محكوميت ترور دانشمندان هسته اي ايران توسط گروه 1+5 بود كه باعث دستپاچگي و عذر خواهي نماينده 1+5 شد.
نماينده ولي فقيه در گلستان افزود: آژانس انرژي هسته اي نام يكي از اين دو دانشمند را به شوراي امنيت داده و شوراي امنيت نيز آن را اعلام كرده بود، در حالي كه بعضي مراكز امنيتي انگليس و آمريكا اعلام كرده بودند كه دانشمندان هسته اي ايران را ترور مي­كنند و برگ برنده ايران باعث گرفتن جو جلسه شد.
نماينده ولي فقيه در ادامه افزود: هئيت ايراني قاطعانه اعلام كرد در اصل موضوع كه داشتن انرژي هسته اي است مذاكره نمي كند بلكه مذاكرات در رابطه با نقاط مشترك است كه امضاء هم شده است.
وي گفت: در اين كه بايد به اين فناوري دست پيدا كنيم شكي نيست همانطور كه تاكنون دست پيدا كرده ايم و اين گام پيشرفت را تا آخر ادامه مي دهيم و عقب نشيني نخواهيم كرد، ملت ايران هم اجازه نمي دهد اين پيشرفت متوقف شود و دنيا هم نبايد چنين انتظاري داشته باشد.
وي در ادامه گفت: در رابطه با مسائل هسته اي بارها جواب داده ايم كه قانع شدند اما باز هم بهانه جويي مي كنند در حالي كه چيزي عليه ايران ندارند اما ايران حرفهاي منطقي دارد كه دنيا هم آن را مي پسندد و تائيد مي كند هر چند به زبان نياورند.
آيت الله نورمفيدي در خطبه اول اين هفته نماز جمعه گفت: عاشورا تقابل و جنگ بين وارث حقيقي اسلام با كفر و جاهليتي است كه نقاب اسلام به صورت خود زده است.
وي افزود : امام حسين (ع) پاسدار واقعي مكتب اسلام بود و مي ديد كه ميراث رسول خدا در همه ابعاد به سمت انحراف مي رود و براي پاسداري از اسلام راستين در مقابل كفر و جاهليتي كه خود را با نقاب اسلام تجديد بنا كرده بود ايستاد. خطيب جمعه گرگان اظهار داشت: كتاب خدا و سنت رسول خدا در بين مردم مغفول و بدعت ها زنده شده بود منظور امام حسين (ع) حكومت نبود بلكه امام حسين ميراث دار پيغمبر و اسلامي بود كه ارزشهايي را براي بشريت مطرح كرده است، عاشورا جنگ همه خوبيها با همه زشتيهاست.
وي گفت: امام حسين (ع) در اين جنگ پيروز شد با وجودي كه ظاهراً در كربلا همه چيز امام حسين (ع) را گرفتند و به زن و بچه ها هم رحم نشد اما هدف كه زنده نگه داشتن اسلام بود پيروز شد زيرا بلافاصله بعد از عاشورا موجي در امت اسلامي عليه حاكميت بوجود آمدكه تا پايان حكومت بني عباس هم ادامه داشت.

منبع : ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-657.html )