عنوان خبر:راه‌اندازي سيستم اطلاعات جغرافيايي
شنبه 20 آذر 1389 - 18:47:47


رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و زيست شهري شوراي شهر گرگان از ضرورت راه‌اندازي سيستم اطلاعات جغرافيايي جي‌آي‌اس در گرگان خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر گرگان، قاسم حاج‌محمدي اظهار داشت: در يكصد و هفتاد و چهارمين جلسه رسمي كميسيون فرهنگي، اجتماعي و زيست شهري شوراي شهر گرگان ضرورت راه‌اندازي اين سيستم در مديريت شهري گرگان تاكيد شده است.
وي تصريح كرد: سيستم اطلاعات جغرافيايي GIS مجموعه‌اي سامان يافته از سخت‌افزار، نرم‌افزار و نيروي انساني متخصص است به براي جمع‌آوري، ذخيره، آناليز و بازيابي اطلاعات جغرافيايي به كار گرفته مي‌شود.
رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و زيست شهري شوراي شهر گرگان گفت: چالش‌هاي مهم و بزرگ جهان امروز با ابعاد جغرافيايي و افزايش بي‌رويه اطلاعات فزاينده در زمينه‌هاي مختلف سبب شده تا بشر به فكر ايجاد سيستم‌هايي باشد كه بتواند دسترسي وي را به اطلاعات آسان‌تر و سريع‌تر كند.
حاج‌محمدي عنوان داشت: در اين جلسه كه با حضور مشاور اجراي اطلاعات جغرافيايي جي‌آي‌اس شهرداري قم برگزار شد، مقرر شد واحد آموزش شهرداري ضمن برگزاري جلسات آشنايي براي واحدهاي خدمات شهري، شهرسازي و عمران شهرداري با حضور مشاوران اين سيستم اقدامات لازم را در مورد تهيه طرح پياده‌سازي اطلاعات جغرافيايي جي‌آي‌اس در شهردراي گرگان انجام دهد.
وي هدف از اجراي اين سيستم را پشتيباني اطلاعاتي براي تصميم‌گيري‌ و برنامه‌ريزي‌هاي مديريت شهري عنوان و خاطرنشان كرد: در اين جلسه همچنين بحث و تبادل‌نظر در مورد تشكيل كميته تخصصي زيست شهري با حضور كارشناسان و اساتيد دانشگاهي در حوزه بهداشت و محيط زيست در دستور كار قرار گرفت.
رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و زيست شهري شوراي شهر گرگان اظهار داشت: در اين جلسه مقرر شد كميته تخصصي زيست شهري با حضور كارشناسان حوزه بهداشت و محيط زيست و نمايندگان شهردراي و شوراي شهر در گرگان تشكيل شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-663.html )