عنوان خبر:حضور فرق اسلامي در آيين‌هاي عاشورا
شنبه 20 آذر 1389 - 18:55:09


فرماندار گنبدكاووس گفت: حضور اقوام و فرق اسلامي پيرامون نهضت عاشورا و آيين‌هاي عزاداري بسيار وحدت‌بخش است.‌



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، غلامعلي سوسرايي صبح امروز در جمع مديران شهرستان گنبدكاووس اظهار داشت: امام حسين (ع) زماني كه اسلام را در خطر انحراف ديد در مقابل يزيد فاسد قيام كرد و با شهادت خود به مسلمانان درس آزادگي و جوانمردي داد.
وي افزود: قيام امام حسين (ع) به خاطر اصلاح دين جدش و مبارزه با حاكمان ظالم وقت شكل گرفت و در اين راه لحظه‌اي هم ترديد نكرد.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس ادامه داد: امام حسين (ع) هرگز به خاطر منافع دنيا و كسب پست و مقام نجنگيد بلكه علت قيام او احساس تكليف در قبال دين اسلام و سنت رسول خدا (ص) بود.
سوسرايي افزود: امام حسين (ع) با قيام خود به همه مسلمانان جهان درس ايثار و آزادگي و به همه دنيا نشان داد كه سكوت در مقابل ظالمان و حاكمان ستمكار جايز نيست.
وي با اشاره به نقش ارزنده شاعران و مداحان و قاريان در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشوراي حسيني و اسلام خاطرنشان كرد: اگر عاشوراي حسيني نبود خبري از اسلام نبود.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس وظيفه مداحان و شاعران را در اين مورد بسيار مهم دانست و گفت: بايد اهميت نهضت عاشورا براي نسل جوان تبيين شود و امروز اهداف انقلاب اسلامي كه در ادامه نهضت عاشورا شكل گرفته به آنها بيان شود تا بصيرت لازم در نسل جوان ايجاد شود.
سوسرايي خاطرنشان كرد: امام حسين(ع) متعلق به همه بشريت و همه انسان‌ها است برگزاري آيين‎هاي عزاداري اباعبدالله‌الحسين (ع) سبب تقويت وحدت ملي است.
وي ادامه داد: حضور اقوام و فرق اسلامي پيرامون نهضت عاشورا و آيين‌هاي عزاداري بسيار وحدت‌بخش است.‌
فرماندار گنبدكاووس تشكيل انجمن شعرآييني و حمايت از مداحان و جلوگيري از انحراف آنها را در برگزاري آيين‌هاي عاشورايي بسيار موثر ارزيابي كرد.‌
وي در بخش ديگري از سخنان خود به سفر سوم رئيس جمهوري و اختصاص بودجه 200 ميليارد توماني براي بخش فرهنگي اجتماعي اشاره كرد و گفت: اين بودجه طي پنج سال به بخش فرهنگي اختصاص مي‎يابد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-667.html )