عنوان خبر:بيش از 16‌ هزار مورد بازرسي در گلستان
شنبه 20 آذر 1389 - 19:18:33


رئيس سازمان بازرگاني استان گلستان گفت: از 16 هزار و 77 مورد بازرسي به عمل آمده طي يك ماه گذشته 115 مورد تخلف تاكنون گزارش شده است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، نادعلي كهنسال ظهر امروز در جمع مديران استان اظهار داشت: از اين تعداد بازرسي در كل استان يك‌هزار پرونده تشكيل كه 64 مورد پرونده مهم ارزيابي شد و به تعزيرات ارجاع داديم.
به گفته وي 70 مورد از تخلفات به عمل آمده مربوط به خدمت عمومي بوده و مابقي به قند، شكر، پودر، ميادين بار، كاغذ و لاستيك ارتباط داشت.
رئيس سازمان بازرگاني استان گلستان افزود: برگزاري منظم شوراي نظارت و كميسيون تنظيم بازار در راستاي رصد كالاها به صورت هفتگي اجرا مي‌شود.
كهنسال از تأمين و ذخيره 22 قلم كالاي اساسي در سطح استان خبر داد و يادآور شد: اين كالاها به صورت روزانه رصد شده و كمبودهاي احتمالي به شركت‌ها اعلام مي‌شود.
وي با بيان عدم اعلام موجودي برخي از شركت‌ها در سه ماهه جاري خاطرنشان كرد: در بازرسي‌هاي روزانه شاهد مغايرت اعلام موجودي كالاي چهار شركت نيز در اين بين بوده‌ايم.
رئيس سازمان بازرگاني استان گلستان تأكيد كرد: افزايش قيمت هرگونه كالايي بدون هماهنگي با دستگاه متولي امر ممنوع است.
كهنسال درباره ذخيره‌سازي انجام شده اذعان داشت: اين ذخيره‌سازي در حدي است كه مي‌توان گفت در سال‌هاي گذشته به ميزان يك سوم مقدار فعلي ذخيره‌سازي كالا انجام مي‌شده است.
وي سطح نظارت را به دو نوع خرده و عمده و شركتي و انبارها و واحدهاي توليدي تقسيم كرد و افزود: تاكنون بالغ بر يك‌هزار گزارش مردمي داشتيم كه 395 ناظر افتخاري به ما كمك مي‌كنند.
كهنسال خواستار مساعدت مديران دستگاه‌هاي اجرايي در خصوص كارشناسان مربوطه در راستاي تشكيل پرونده‌هاي متخلفان شد و تصريح كرد: ما به عنوان نماينده تام‌الاختيار مردم در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها هستيم بنابراين در حوزه كارشناسان مختلف نياز به كمك كارشناسان دستگاه مربوطه داريم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-674.html )