عنوان خبر:پنج بدهکار کلان بانکی چه کسانی هستند؟
سه شنبه 13 بهمن 1388 - 02:33:07


اگرچه هنوز لیست 100 نفره مطبوعاتی نشده اما کاوش‌ها در میان آنها افراد حقیقی و حقوقی به چشم می‌خورد که بدهی‌های کلانی را برای بانک‌ها به ارمغان آورده‌اند و به تلاش سیستم بانکی برای بازپس گرفتن بدهی وقعی نمی‌نهند که باید هر چه سریع‌تر با آنها برخورد کرد، چرا که گفته می‌شود لیست هزار نفره‌ای که از آن سخن به میان می‌آید دنباله‌رو این گروه در پس ندادن معوقات هستند.




بخشی از  لیست  که در ذيل به آنها اشاره می‌شود:

1- آقای (م.ع –ر) در قالب شرکت (ف –ر) مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد تومان از سه بانک سپه، ملی و ملت تسهیلات دریافت کرده و هم اکنون نیز در تلاش است تا با وثیقه قرار دادن سرمایه‌های منقول و غیر منقول یک شرکت معروف واردکننده خودرو، 200 میلیارد تومان دیگر اخذ کند. شرکت مذکور از برنامه‌سازی تلویزیونی تا سرمایه‌گذاری در صنعت و ساختمان را در دستور کار خود قرار داده است. این فرد حقیقی 500 میلیارد تومان به بانک سپه و 300 میلیارد تومان به بانک ملی بدهکار است.

2- شخصی به فامیلی (ب.د) به سیستم بانکی حدود 2000 میلیارد ریال بدهی دارد که گفته می‌شود کل حجم دارایی‌های وی به 1200 میلیارد ریال هم نمی‌رسد.

3- شخصی به فامیلی «ف» که مهم‌ترین فعالیتش در صنعت نساجی بوده اما در حوزه فرآورده‌های روغنی نیز دستی دارد بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده که هم اکنون بدهی‌های او با جریمه‌های وی به دلیل عدم پرداخت معوقات به 717 میلیارد تومان رسیده است.

4- آقای « م – م س» که هم اکنون با وثیقه 40 میلیارد تومانی آزاد است حدود 179 میلیارد تومان بدهی دارد و ویژگی نامبرده فعالیت در شرکت‌های معروف صنعت گوشی و فرآورده‌های روغنی است که در هر شرکت با نام پدر متفاوتی مسؤولیت داشته و هم اکنون نیز متقاضی 100 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش می‌باشد.

5- آقای (م. ب – ع) حدود 400 میلیارد تومان بدهی دارد که فقط 226 میلیارد آن متعلق به بانک ملی می‌باشد.

منبع : جوان



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-68.html )