عنوان خبر:الگوي ايراني - اسلامي پيشرفت
دوشنبه 22 آذر 1389 - 17:17:23


استاديار دانشگاه گلستان گفت: نقش عدالت در شكل گيري الگوي ايراني اسلامي پيشرفت كليدي است.



'عبدالباقي رضايي تالارپشتي' روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: نشست صاحبنظران و اساتيد دانشگاه با رهبر انقلاب بعد از سه دهه از انقلاب اسلامي، اقدام ارزشمندي است و اين نشست، ضعف مجلس و دولت را مي رساند چراكه اين فكرها بايد از دانشگاهها بيرون مي آمد.
وي افزود: چه بخواهيم و چه نخواهيم تكنولوژي در همه كشوهاي جهان تاثير گذار است اگر با فرهنگ اسلامي همراه نباشد به سمت سكولاريسم پيش مي رود و مصيبت هايي كه در جامعه ديده مي شود به همين دليل است.
وي گفت: دين اسلام علاوه بر علم نهايي كه غربي ها هم دارند و مي گويند پايان كار است اسلام بر اين عقيده است كه علم نهايي پايان كار نيست و اسلام بالاتر از اين را مي گويد و معتقد به علم غايي نيز هست.
وي ادامه داد: متاسفانه امروز سكولاريست ها و ماترياليست ها و برخي از اساتيد دانشگاه هاي كشور و آنهايي كه رهبري را قبول ندارند فقط يك علم را مي بينند و صرف علم نهايي را مي بينند درحالي كه فقط با يك علم كه نمي شود عدالت را رعايت كرد.
به گفته رضايي عدالت وسيله اي براي بيان و نشان دادن حق است و اسلام دين حق است كه همه انسانها دنبال آن هستند.
وي با اشاره به راههاي ارتقاي كارآمدي الگوي ايراني اسلامي پيشرفت تاكيد كرد: هر چقدر گفتارها با كردارها تطبيق داشته باشد كارآيي بهتر خواهد بود.
به گفته اين استاد دانشگاه در اين زمينه نبايد به ظاهر نگاه كرد كه متاسفانه در اين مورد خيلي مشكل داريم.
وي بر استفاده از لوازم و اقتضائات دستيابي به الگوي ايراني اسلامي پيشرفت در زمينه هاي علمي، مديريتي و فرهنگي تاكيد كرد.
استاد دانشگاههاي گلستان ادامه داد: مسلط بودن به احكام اسلامي يعني باطني كردن اسلام و فرامين آن در وجود خود مسلمانان از جمله موارد ملاك ها و معيارهاي اسلامي براي بهره مندي هوشمندانه از تجارب بشري در زمينه توسعه است.
به گفته وي دانشجو امروز نياز دارد كه بداند علوم دانشگاهي چه فايده هايي براي زندگي روزمره اش دارد و اين امر محقق نمي شود مگر با باطني كردن علوم اسلامي.
وي تاكيد كرد: اسلام از طريق علم نهايي به علم غايي مي رسد كه اين حديث مفصل است كه در دانشگاه اين علم غايي كاربردي ندارد.
رضايي تالارپشتي اظهار داشت: پيشرفت به معناي آن است كه همه ايراني ها با استفاده از الگوهاي اسلامي و بومي، خود را در ساختن و پيشرفت كشور سهيم بدانند.
وي افزود: الگوي پيشرفت اين است كه ايراني داشته باشيم و همه مردم در ساختن آن خود را مسوول بدانند و براي آباداني كشور تلاش كنند.
وي با اشاره به اينكه اساتيد دانشگاهها بايد مسلط به علوم اسلامي و الهي باشند خاطرنشان كرد: علوم ااسلامي به ما راه درست زندگي كردن را به واسطه كاربرد علم ياد مي دهد.
به گفته وي براي تسلط به علوم اسلامي بايد در دانشگاهها از اساتيد شروع كرد و آنها را به فهم عميق و باطني علوم اسلامي آگاه كرد.
وي با تاكيد بر اينكه هدف نهايي، فهم عميق و باطني و كاربردي علوم اسلامي است اضافه كرد: رهبر انقلاب اسلامي مي خواهد غايت استفاده از علوم نهايي را در دانشگاه ها به اساتيد متذكر شود.
وي افزود: رهبر انقلاب تاكيد كردند كه اساتيد در دانشگاه ها به صورت صرف تئوريك درس مي دهند درحالي كه بايد علوم اسلامي را خوب ياد بگيرند تا اين علوم باطني شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-684.html )